Medarbetare Contact Center, med spetskompetens inom bygg (vik)
Clas Ohlson AB / Butikssäljarjobb / Leksand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Leksand,
Gagnef,
Rättvik,
Borlänge,
Falun eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clas Ohlson AB i Leksand,
Borlänge,
Falun,
Ludvika,
Gävle eller i
hela Sverige Referens:
Clas Ohlson är ett europeiskt detaljhandelsföretag som startade 1918 i Insjön, Dalarna, där både huvudkontor och distributionslager finns. År 1989 öppnades den första butiken utanför Dalarna, mitt i centrala Stockholm och bolaget börsnoterades 1999. Idag har Clas Ohlson över 170 butiker i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien, försäljning via e-handel samt inköpskontor i Kina. Målsättningen är att bli en stark europeisk detaljhandelskedja där vi hjälper våra kunder att lösa sina praktiska små problem i vardagen. Detta genom kunnig och hjälpsam personal och ett brett och prisvärt sortiment inom el, bygg, multimedia, hem och fritid.
Vill du vara med på vår resa?
Med ett starkt varumärke, prisbelönat butikskoncept i bagaget och en driven expansion, fortsätter vi vår resa mot en allt starkare roll som framgångsrik detaljhandelskedja i Europa. Affärsidén är att lösa våra kunders praktiska problem genom ett brett sortiment av prisvärda produkter samt erbjuda en gedigen service utöver det vanliga. Vi har en gemensam och stark värdegrund som har sin utgångspunkt i handelsmannaskap och vidare bygger på handlingskraft, värme, engagemang och nytänkande. Värdegrunden är en central byggsten som genomsyrar hela koncernen. Vi kan erbjuda en rolig och utvecklande arbetsplats med goda karriärmöjligheter, utbildningar, konkurrenskraftiga löner och varierande arbetsuppgifter.
Antar du utmaningen?
Vi söker nu en medarbetare, med spetskompetens inom bygg, till Contact Center på Kundtjänstavdelningen i Insjön. Tjänsten är ett vikariat med tillträde omgående t.o.m. augusti 2013, med chans till förlängning.
Som medarbetare på Contact Center kommer du att ansvara för att lösa våra kunders förfrågningar och problem samt hantera ordermottagning via mail, fax och telefon med övergripande mål att lösa kundernas praktiska problem.
Dina arbetsuppgifter blir att svara på frågor om pris och saldo, reservdelsbeställningar, ordermottagning, kommunicera på chatten samt besvara butikssamtal och mail från kunder. Merförsäljning, genom att hjälpa våra kunder att göra ett bra köp, kommer också att ingå i dina arbetsuppgifter. Detta kräver att du har goda datakunskaper samt god kommunikationsförmåga i såväl svenska som engelska, både skriftligt och muntligt.
Vad söker vi?
Vi söker en person som är tekniskt intresserad och brinner för kundtjänstfrågor. Vi vill att du är serviceinriktad, noggrann, resultatinriktad samt har god samarbetsförmåga. Detta ställer höga krav på flexibilitet, god problemlösningsförmåga och lyhördhet för kundens behov. Engagemang och ödmjukhet är egenskaper som värderas högt inom Clas Ohlson.
Tjänsterna innebär att du måste vara beredd på att arbeta såväl kvällar som helger efter schema.
Rekryteringsinformation
Registrera gärna din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast 3 mars 2013.
Publiceringsdatum2013-02-19Kontaktuppgifter för detta jobbHar du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef Elvy Axklint via mail på
elvy.axklint@clasohlson.se eller på telefon 0247-649 23.
Vid frågor angående rekrytering går det bra att kontakta rekryterare Anna Olsheim via mail på
anna.olsheim@clasohlson.se eller på telefon 0247-446 73.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagClas Ohlson AB
AdressClas Ohlson AB
Personal
79385 Insjön
Jobbnummer 1471867
Observera att sista ansökningsdag har passerat.