Marknadskoordinator (Vikariat)
Recruit Partner Nordic AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Recruit Partner Nordic AB i Stockholm,
Södertälje,
Gnesta,
Uppsala,
Enköping eller i
hela Sverige Är du serviceinriktad, ansvarstagande och har ett genuint intresse för marknad och försäljning? Trivs du i en varierande roll med många interna och externa kontakter. Till Haugen-Gruppen söker vi en Marknadskoordinator som kommer att arbeta både med marknad- och säljaktiviteter samt administration.
Publiceringsdatum2023-11-08Om företagetHaugen-Gruppens vision är att bli Sveriges bästa distributör. Samarbetet sker med starka varumärken och attraktiva produkter för morgondagens kunder och konsumenter. Haugen-Gruppen genomgick i slutet på 2020 en transformation och förstärkte sitt team med medarbetare som med vilja och mod skapar spännande erbjudanden för framtidens FMCG-marknad. De produkter som efterfrågas idag ser annorlunda ut imorgon och Haugen-Gruppens vision är att alltid ligga i framkant på marknadstrender genom att vara den naturliga partnern för varumärkesägare och kunder. Hos Haugen-Gruppen får du en unik möjlighet att vara med och bygga en banbrytande kultur, präglad av gemenskap, flexibilitet, snabbhet och entreprenörskap där syftet är att bygga en organisation som ombesörjer framtidens behov.
Om tjänsten Marknadskoordinator
Befattningen syftar till att vara en koordinerande länk mellan sälj & marknad inom Retail. Du kommer arbeta tillsammans med Senior Trade Marketing Manager och National Sales Manager i Sverige och med våra duktiga säljare. Din huvudsakliga uppgift är att vara drivande i marknadsaktiviteter framför allt mot butik men du har även ett nära samarbete med försäljningschefen. Tjänsten är ett föräldravikariat under ett år med start i februari och omfattar heltid. Placeringsort är Solna och du rapporterar till Senior Trade Marketing Manager, Retail Marketing.
I befattningen ingår bland annat:
• Som Marknads representant planera för säljkonferenser tillsammans med försäljningschefen.
• Ansvarig för konsumentkontakter. Här är vi kopplade till Kundo.
• Ansvara för att uppdatera HG:s websidan och LinkedIn.
• Samordna materialutskick till säljare.
• Ansvara för delar av Foodservices print. Skapa kataloger, annonser & införsäljningsfolder. Detta sker i InDesign.
• Underhåller bildbanken och ser till att denna är uppdaterad (OPV, Validoo).
• Post, inköp - kontorsbeställningar.
• Inköp av merchandise.
• Driva och samordna demo i butik.
Du blir en värdefull länk mellan företagets varumärke, utveckling och marknadsfrågor. Du kommer bland annat att beställa, göra bokningar av konferensanläggning. Du kommer också att ta fram innehåll och nyheter som ska läggas ut på hemsidan och LinkedIn.
Kvalifikationer• Eftergymnasial utbildning, gärna inom marknadskommunikation och vi ser gärna att du har erfarenhet i Adobe.
• 3-5 års relevant erfarenhet av koordinering.
• Det är meriterande om du har liknande erfarenhet inom Retail/ FMCG eller för tjänsten relevant affärserfarenhet med dokumenterad framgång.
• God kommunikativ och administrativ förmåga.
• Projektledning, planering och leveransförmåga.
• Flytande i svenska samt engelska.
• Vana att boka konferenser, hotell och resor etc
• Gärna körkort men inte ett krav.
Du har en förståelse för marknads- och säljprocesser och ser möjligheter där andra ser problem. För att lyckas i rollen krävs en god kommunikativ och administrativ förmåga. Du arbetar självständigt och strukturerat med förmågan att se helheten. Vidare är du van att hantera flera projekt parallellt och att bemöta kollegor på ett serviceinriktat sätt även när tempot är högt.
Viktiga personliga egenskaper
• Förmåga att strukturera flera projekt i en snabbt rörlig miljö
• Ansvarstagande & drivande
• Flexibel & prestigelös
• Kommunikativ
• Positivt om du är intresserad av mat
• Hantera oförutsedda händelser & hög stresströskel
Som person är du ansvarstagande och drivande samt duktig på att hantera oförutsedda händelser på ett strukturerat sätt. Du vet vikten av att vara flexibel samtidigt som du är noggrann. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda såväl i tal som i skrift. Du hanterar Officepaketet obehindrat och gärna något layoutprogram som InDesign, Illustrator och Photoshop.
Så ansöker duLåter detta som din nästa utmaning? Då är du varmt välkommen med en ansökan innehållande CV och personligt brev via annonsen på recruitpartner.se senast 7 december 2023. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Martina Nordberg på
martina.nordberg@recruitpartner.se eller tel. 073-624 77 24
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Recruit Partner Nordic AB (org.nr 559157-4826)
Kontakt Martina Nordberg
martina.nordberg@recruitpartner.se 073-624 77 24 Jobbnummer 8249155
Observera att sista ansökningsdag har passerat.