Marknadskommunikatör
Svenska Turistföreningen / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Turistföreningen i Stockholm,
Göteborg,
Kiruna eller i
hela Sverige Svenska Turistföreningen är en av Sveriges största ideella organisationer och har sedan starten 1885 varit pionjärer för att upptäcka Sverige. Genom att guida och inspirera till små och stora äventyr vill vi att fler människor ska få möjligheten att förstå och dela vår upptäckarlust. Vi vill värna om och utveckla våra unika miljöer så att vi kan lämna över dem till nästa generation. Föreningen har cirka 240 000 medlemmar och ungefär 300 boenden i Sverige, från fyr och fjällstation till skepp och hotell. Internationellt är STF en del av vandrarhemsorganisationen Hostelling International med 4 000 anläggningar i 90 länder. Varje år arrangeras tusentals aktiviteter och kurser på anläggningarna och i föreningens ungefär 65 lokalavdelningar. STF ger ut medlemstidningen Turist. Helårsanställda är cirka 250 och STF omsätter ungefär 330 miljoner kronor.
Läs mer om STF och upptäck Sverige på
www.svenskaturistforeningen.se/ eller
www.facebook.com/svenskaturistforeningen •
Är du en strukturerad och snabbfotad problemlösare med känsla för detaljer? Vi söker en Marknadskommunikatör till Sveriges bästa förening för upptäcktsresande!
Svenska Turistföreningen är en ideell medlemsorganisation som arbetar med natur- och kulturupplevelser för att få människor att upptäcka Sverige. Det gör STF framförallt genom att på olika sätt marknadsföra och sälja STFs boenden, aktiviteter och paket i unika miljöer. Utöver de anläggningar som STF äger och driver själva är över 200 anläggningar anslutna till STF-familjen genom franchiseavtal.
STF söker nu en Marknadskommunikatör med fokus på produktions- och projektledning. I rollen rapporterar du till försäljningschefen.
Huvudsakliga ansvarsområden
För att få ännu fler människor att upptäcka Sverige tillsammans med Svenska Turistföreningen, söker nu STF en strukturerad och noggrann Marknadskommunikatör med placering på huvudkontoret i Stockholm. Du kommer att arbeta i ett team bestående av fem personer där en viktig roll är att driva och utveckla aktiviteter för STFs marknads- och försäljningskommunikation.
Försäljningsavdelningen arbetar i nära samarbete med olika delar av organisationen och du som Marknadskommunikatör har en nyckelroll med många kontaktytor såsom leverantörer, byråer, anläggningsvärdar och kollegor.
Arbetsuppgifterna innebär bl.a. att:
• Du ansvarar för att driva det operativa arbetet med STFs centrala produktion av marknadskommunikationsmaterial samt försäljningskampanjer, både print och digitalt.
• Du trivs med att arbeta kommunikativt i nära samarbete med andra i team.
• Du arbetar proaktivt för att optimera flöden och föreslår hur produktion kan utvecklas eller avvecklas.
• Du deltar i och/eller leder projekt gentemot STFs mål, både kort- och långsiktigt.
• Du ansvarar för produktionsledning av främst foto och film.
• Din bästa vän är STFs Varumärkesmanual och i tjänsten ingår budgetansvar.
Arbetslivserfarenhet / Utbildning
För denna tjänst tror vi att du omkring 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom såväl marknadsföring som projekt- och produktionsledning.
Du drivs av att kontinuerligt förbättra återkommande marknadskommunikationsmaterial och dess berörda flöden. Du har även dokumenterad erfarenhet av att arbeta med text/foto/film/färg/form.
Det krävs att du har erfarenhet av att arbeta med tryckt och digital produktion i program som Indesign, Photoshop och Acrobat. Kunskap i Premiere är meriterande.
Det är en merit om du har erfarenhet inom friluftsliv, andra kulturer eller om du har utbildning inom turism.
Din profil
Som person är du ansvarstagande och lösningsorienterad. Du är strukturerad och har god känsla för layout och form. Du tycker om att samarbeta och har god förmåga att skapa goda relationer. Du växlar enkelt mellan olika typer och storlek på projekt/arbetsuppgifter samt har lätt för att skapa överblick, arbetar snabbt och är initiativtagande.
Du bidrar till att skapa en positiv atmosfär på vår arbetsplats och du hjälper prestigelöst dina kollegor när det behövs. Det är meriterande om du har arbetat normkritiskt eller med inkluderande kommunikation.
Språkkunskaper
God skribent på svenska. Det är meriterande om du kan bidra till kommunikationsarbetet på ytterligare ett eller flera språk.
Publiceringsdatum2017-03-20Övrig information För att vara framgångsrik hos oss STF är det viktigt att du, som oss, värdesätter dessa värderingar:
Omtänksamma - Vi tar hand om våra medlemmar. Vi får våra gäster att känna sig välkomna. Vi gillar att ta hand om människor och värna om natur- och kulturmiljöer.
Engagerade - Vi tror på det vi gör. Det syns i vår kommunikation och hos våra representanter. Och smittar av sig på människor runt omkring!
Nyfikna - Vi vill veta mer om vår omgivning och vi letar alltid efter nya upptäckter. Om historia och kuriosa, om utflyktsmål eller nya sätt att turista
Professionella - Vi har rätt kunskaper för våra uppdrag. vi vet hur man påverkar, hur man tar hand om medlemmar och gäster och hur man tar sig fram säkert på äventyret.
Äkta - Med en genuin kärlek för vad vi gör och erbjuder.
Tillträde Tillsvidaretjänst, deltid 75%. Tillträde så snart som möjligt.
Ansök
Vi tar emot ansökningar löpande och urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2017-03-30.
I denna rekrytering samarbetar vi med Hammer & Hanborg.
Eventuella frågor besvaras av Douglas Johansson,
douglas.johansson@hammerhanborg.com eller 070-110 59 60.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvenska Turistföreningen
AdressSvenska Turistföreningen
Box 17251
10462 Stockholm
KontorsadressBox 17251 10462 Stockholm
Jobbnummer 3386357
Observera att sista ansökningsdag har passerat.