Marknadsansvarig med kompetens i digitala och sociala medier

Temp-Team Sverige AB / Försäljningsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Temp-Team Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

Till marknadsavdelningen på Svenska Mässan Mässor och Möten AB rekryterar vi nu en marknadsansvarig med glöd och goda kunskaper i digital marknadsföring och sociala medier.

Företagspresentation

Svenska Mässan Mässor och Möten AB är en av Nordens största och ledande arrangörer av mässor, events och konferenser med fokus på att skapa nya och bättre affärer genom personliga och gränsöverskridande möten. Mässportföljen, som är i ständig utveckling, består av ett 30-tal egna varumärken jämte uppdragsmässor i ett brett spektrum av branscher. Vår ambition är att vara våra kunders mest affärsskapande partner.

Svenska Mässan Mässor och Möten AB är ett helägt dotterbolag till Svenska Mässan Stiftelse med cirka 70 anställda och en om sättning på runt 250 Mkr. Vd är Ulrika Liss-Daniels. Andra bolag i Svenska Mässan-koncernen är Gothia Towers AB och Bok & Bibliotek i Norden AB.

Tjänstebeskrivning

Som marknadsansvarig kommer du att driva processerna för marknadsföring inom ett av Svenska Mässans tre affärsområden med ett 10-tal mässor. Tillsammans med affärsansvariga säkerställer du kommunikationen för mässorna.

I din roll kommer du att:
• lägga marknadsplan tillsammans med affärsansvariga
• driva och utföra kampanjer enligt marknadsplan
• lägga upp strategier för digital och social marknadsföring, trycksaker och säljmaterial
• skapa och genomföra plan för digital och social marknadsföring
• ansvara för att upprätthålla tidsplaner och deadlines
• skriva och skapa budskap till olika målgrupper och medier
• arbeta fram strategier för e-post-marknadsföring samt genomföra dessa
• ha kontakt med leverantörer, tryckerier och samarbetspartners
• ansvara för registrering och sammanställning av besökarstatistik
• bildhantering i enlighet med mässans profil

Du erbjuds
• en spännande och utmanande tjänst med fokus på framtidens marknadsföringskanaler
• stora möjligheter till personlig utveckling
• en trivsam arbetsmiljö med trevliga kollegor
• ett arbete med mycket eget ansvar och möjlighet att vara kreativ

Placeringsort Göteborg.

Publiceringsdatum
2015-11-01

Kvalifikationer
• du har en relevant akademisk utbildning
• du har arbetat minst två år med marknadsföring och olika marknadsföringskanaler
• du har arbetat med social och digital media och har gedigen kunskap att skapa kampanjer
• du har erfarenhet av och har arbetat med Adwords, Remarketing och Display marketing med goda resultat
• du har arbetat med specialriktade kampanjer i sociala medier med dokumenterade resultat
• du är duktig på att kommunicera i text och bild
• du är väl bekant med Indesign och kan skapa annonser för print och digitalt
• du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
• du är en teamplayer med hög drivkraft att få saker gjorda

Så ansöker du
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Christian Lindström på TEMP-TEAM Sverige. +46(0)31632074.
Ansökan skickas via länken i annonsen. Sista ansökningsdag 2015-10-18.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-08
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 822
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christian Lindström

Företag
TEMP-TEAM Sverige AB

Adress
TEMP-TEAM Sverige AB
Nordstadstorget 6
41105 Göteborg

Kontorsadress
Nordstadstorget 6, Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2505803

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Temp-Team Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Temp-Team Sverige AB: