Marknadsanalytiker till Helsingborg Arena och Scen AB
Helsingborg Arena och Scen AB / Marknadsföringsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborg Arena och Scen AB i Helsingborg Vi söker nu en marknadsanalytiker till Helsingborg Arena och Scen AB
Marknad- och försäljningsavdelningen är en del av Helsingborg Arena och Scen AB. Vårt uppdrag är att arbeta strategiskt med marknadsföring och försäljning av de upplevelser som verksamheterna erbjuder. Genom ett proaktivt arbete ska vi leverera skräddarsydda lösningar som hjälper verksamheterna att nå sina affärsmål. Vårt fokus är varumärke och försäljning, med kunden som utgångspunkt.
Avdelningen är under utveckling för att möta dagens och morgondagens möjligheter och utmaningar. Avdelningen består av marknadsansvariga, produktionsledare, digitala designers, copywriters, kommunikatörer, MarTech specialist med flera.
Vi förstärker vårt team med en skicklig, erfaren och engagerad marknadsanalytiker.
Kan det vara du?
Publiceringsdatum2023-07-07Dina arbetsuppgifterSom marknadsanalytiker kommer din huvudsakliga uppgift vara att använda vår och annan marknadsdata för att identifiera trender, möjligheter och utmaningar inom våra olika segment. Du kommer att utföra noggranna analyser och dra slutsatser från data för att hjälpa till att forma våra marknadsinsatser, stärka våra affärsbeslut och optimera våra strategier.
En viktig aspekt av din roll som marknadsanalytiker kommer vara att utvärdera effektiviteten av våra marknadsföringskampanjer och de kanaler vi använder. Genom att tillämpa relevanta metoder och nyckeltal kommer du att bedöma framgången för varje kampanj och kanal och ge rekommendationer för att förbättra deras prestation ytterligare. Du kommer att analysera trafikdata, konverteringsfrekvenser, kundsegmentering och andra relevanta mätvärden för att utvärdera marknadsföringsinsatsernas effektivitet.
En del av din roll kommer vara att skapa rapporter och presentations-material där du "översätter" komplexa data till begriplig information och presenterar det på ett enkelt och övertygande sätt. Du kommer att använda dina analytiska färdigheter för att visualisera data på ett sätt som underlättar förståelsen och understryker de viktigaste resultaten.
I rollen kommer du att samarbeta med våra olika marknadsansvariga för att förstå våra olika verksamheter, deras övergripande marknadsstrategier och mål. Du kommer också att samarbeta med vår Sociala medier-specialist för att analysera och optimera vår närvaro på olika plattformar. Dessutom kommer du att arbeta tillsammans med vår Digitala kommunikatör för att utvärdera prestanda och effektivitet av t.ex. våra e-postutskick och vårt web-innehåll. Slutligen kommer du att samarbeta med vår MarTech-specialist för att se till att vi utnyttjar "marketing automation" och andra tekniska verktyg för att maximera resultaten av våra marknadsinsatser.
För att lyckas i denna roll behöver du starka analytiska färdigheter och förmågan att arbeta med stora mängder data. Du bör vara bekant med olika analysverktyg och tekniker samt ha kunskap om marknadsföringsprinciper och trender inom den digitala sfären.
Din roll som marknadsanalytiker kommer att vara avgörande för att vi ska kunna fatta välgrundade beslut och optimera våra marknadsföringsinsatser för att nå våra mål.
KvalifikationerVi söker dig som har en mycket god analytisk förmåga och kan se logik i komplex data. Genom att förstå de långsiktiga strategierna kan du säkerställa att våra beslut och åtgärder är välgrundade och framåtriktade. Som person är du trygg i din kompetens och trivs med att bidra med det analytiska perspektivet och ge rekommendationer utifrån dina slutsatser. Du har en god affärsförståelse och arbetar målmedvetet och strukturerat och har tack vare detta inte svårt för att se affärsnyttan med olika alternativ, att hålla deadlines och slutföra uppgifter. Du trivs med att arbeta med andra och är en prestigelös teamplayer.
Detta är möjlighet för dig som har:
• Kandidatexamen inom statistik, marknadsföring, ekonomi eller relaterat område.
• Erfarenhet av liknande arbete.
• Kunskap om marknadsföringstekniker, verktyg och metoder, inklusive erfarenhet av marketing automation-plattformar och verktyg.
• Erfarenhet av verktyg som Matomo, Google Analytics, Google Datastudios, Meta Business Suite och LinkedIn.
• Kunskap i Wordpress eller andra webverktyg
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 6 augusti.
Vi tycker att återhämtning är viktigt och semester stundar för oss under delar av annonsens publiceringstid. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta mig som enhetschef under v.28.
Värt att känna till
Vi vill att du mår bra och håller dig frisk. Därför har vi 3000 kr/år i friskvårdsbidrag samt subventionerad kontorsmassage på arbetstid 2 gånger/månad. Det tycker vi är bra!
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.
Vi är en del av Helsingborg Arena och Scen AB och har hela staden som vår arbetsplats. Vi skapar upplevelser, möten och evenemang med variation och bredd för helsingborgaren och andra besökare. Vi är ett bolag med många strängar på vår lyra. Hos oss finns Helsingborg Arena, Sofiero slott och slottsträdgård, Helsingborgs Konserthus, Helsingborgs stadsteater samt Helsingborg Convention & Event Bureau.
Kontaktperson för detta jobbRikard Nilsson
Enhetschef Marknad- och försäljningsavdelningen
072-394 21 82
rikard.nilsson@helsingborg.se Ersättning Fast
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Helsingborg Arena och Scen AB (org.nr 556870-7607),
http://stagebackstage.se/ Arbetsplats Helsingborg Arena & Scen AB
Jobbnummer 7949935
Observera att sista ansökningsdag har passerat.