ManpowerGroup Solutions söker Servicedesk-tekniker
Manpower / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Manpower erbjuder ett komplett utbud av bemanningstjänster. Vi rekryterar och hyr ut personal, driver entreprenader samt erbjuder konsulttjänster inom HR. Manpower har över 60 års erfarenhet av att placera rätt person på rätt plats. I dag finns vi på över 70 orter i hela landet och är Sveriges ledande bemanningsföretag.
Publiceringsdatum2013-11-07Dina arbetsuppgifter• Ta emot ärenden via telefon, mail och web.
• Registrera, kategorisera, prioritera och lösa ärenden gällande IT och telefoni
• Förmedla ärende för lösning i 2:nd line eller 3:rd line
• Hantera ärenden enligt rutin samt dokumentera nya lösningar
• Prioritera, kategorisera och lösa ärenden
• Bevaka att alla ärenden blir hanterade inom SLA
• Identifiera och registrera proaktiva problem
Vem är du?
Vi söker dig som brinner för att hjälpa kunder samt stärka företagets varumärke. Du har en utbildning inom IT och är van att arbeta med Microsoft Office, Active Directory, Windows och MAC-OS. Du har även erfarenhet att arbeta med nätverk (LAN/WAN/WiFi/switchar)har du vana att arbeta med Microsoft Server och Microsoft Exchange så är det meriterande. Vi ser helst att du är lösningsorienterad i ditt arbetssätt för att kunna effektivisera ditt arbetssätt.
Andra personliga egenskaper som vi söker för denna tjänst är att du är:
• Serviceminded - Gilla att hantera kunder som ringer in med problem eller beställningar.
• Strukturerad - Stundtals kan tempot vara högt och det gäller att vara strukturerad för att hantera det.
• Gilla att lösa problem - Att identifiera vad som ligger bakom ett problem är en stor del av det dagliga arbetet.
• Social - Många kundkontakter varje dag. Vi sitter i kundens lokaler och umgås med övriga delar av verksamheten under en arbetsdag.
• Pedagogisk - Lika viktigt som att identifiera problem är att kunna förmedla lösningen.
• Självgående - Det förekommer pass där man arbetar ensam i Servicedesk. Det gäller då att kunna fatta rätt beslut utan att ha kollegor att bolla med.
Utöver de personliga egenskaperna så har du mycket goda egenskaper i Svenska och Engelska, samt att du kan arbeta även kvällar och helger.
Kontaktperson för detta jobbHar du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Christoffer Edgren 031- 61 72 62 eller
christoffer.edgren@manpower.se Urval sker löpande.
Välkommen med din ansökan.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-12-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristoffer Edgren +46 31 61 72 62
FöretagManpower
AdressManpower
Jobbnummer 1697029
Observera att sista ansökningsdag har passerat.