Lyko Stockholm söker nu en erfaren HR Business Partner
Retail staffing - Bemanning/Rekrytering butik&e-handel / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Retail staffing - Bemanning/Rekrytering butik&e-handel i Stockholm,
Sollentuna,
Värmdö,
Södertälje,
Trosa eller i
hela Sverige Lyko är en hårvård- och skönhetspecialist med ambition att förändra branschen. Vi har vårt ursprung i den professionella hårvården. Med marknadens bredaste sortiment online, integrerade butiker och salonger inspirerar och guidar vi kunden till sitt bästa jag. Lyko är noterat på First North Premier och driver webbplatserna Lyko.se och Lyko.no samt 39 butiker butiker i Sverige och Norge, varav 38 med tillhörande salonger. Koncernen sysselsätter närmare 500 personer".
Om rollen
I rollen som HR Business partner på Lyko kommer du att arbeta brett med HR både mot fysisk butik och övriga delar av verksamheten som består av lager och kontor. Du är trygg i att leverera konsultativt stöd till chefer och har gedigen erfarenhet av att arbeta inom olika kollektivavtalsområden samt självständigt driva bl.a. fackliga förhandlingar, rehabiliterings- och avvecklingsärenden. Utöver det har du erfarenhet av att initiera, driva och förankra förändringsprocesser. Du arbetar gärna såväl operativt som strategiskt.
Huvudsakliga ansvarsområden
Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. innebära:
• Konsultativt och operativt stötta chefer i HR-frågor.
• Bidra med kvalificerat stöd vid rekrytering, utveckling, avveckling, rehabilitering, förhandlingar samt tolkning och tillämpning av lagar, avtal och policys.
• Aktivt bidra till att utveckla och förbättra HR-processer och policys.
• Självständigt driva prioriterade uppdrag/ projekt samt utveckling inom HR-området.
• Visst arbete med generell HR-administration, så som avtalsskrivning och stöd vid schemaläggning.
Arbetet är varierande och sker både självständigt med mycket egenansvar och tillsammans med kollegor. Att vara en kulturbärare och förebild gällande Lykos värderingar (enkelhet, passion, kunskap) är självklart för dig.
Publiceringsdatum2018-05-01Kompetenser• Personalvetarutbildning eller motsvarande utbildning
• Goda kunskaper i verksamhetsnära HR arbete, såsom t.ex. arbetsrätt, förhandlingar, arbetsmiljö- och rehabiliteringsfrågor
• Minst 5 års erfarenhet av HR-arbete på operativ nivå
• Erfarenhet av detaljhandel är ett krav
• Gärna erfarenhet av utbildningsfrågor kopplat till företagets affär
• Bekväm med att arbeta på engelska
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Egenskaper som vi tror du bör ha för att lyckas i denna roll:
• Proaktiv, resultatorienterad, självgående
• Trygg i dig själv och med din kompetens
• Hög integritet
• God kommunikatör i såväl tal som skrift
• Förmåga att skapa och bibehålla goda relationer
• Professionellt förhållningssätt
• Ansvarstagande
För att lyckas i uppdraget tror vi också att du har nytta av att vara lite modig och våga fatta egna beslut. Som vår nya kollega kommer du in i en liten och snabbfotad grupp som har en rolig och varierande vardag fylld av möjligheter.
Övrig information
Tillträde: Enligt överensstämmelse
Anställningsgrad: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare, med inledande provanställning
Vi vill ha din ansökan snarast då vi kallar fortlöpande till intervju. I samband med denna rekrytering samarbetar Lyko med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare är Malin Karlsson.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-08
Ange följande referens när du ansöker: Lyko HR
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Karlsson
malin.karlsson@retailrecruitment.se 0705 - 08 43 40
FöretagRetail staffing - Bemanning/Rekrytering butik&e-handel
AdressRetail staffing - Bemanning/Rekrytering butik&e-handel
Drottninggatan 31
41114 Göteborg
KontorsadressDrottninggatan 31
Jobbnummer 4117001
Observera att sista ansökningsdag har passerat.