LSS handläggare till myndighetsenheten, Staffanstorps kommun

Staffanstorps kommun, Myndighetsenheten / Administratörsjobb / Staffanstorp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Staffanstorp, Lund, Burlöv, Lomma, Malmö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Staffanstorps kommun, Myndighetsenheten i Staffanstorp

I Staffanstorp finns många kreativa tankar och idéer om hur vi vill utveckla vår kommun i framtiden - och viljan och förmågan att förverkliga detta! Staffanstorp är en ung och expansiv kommun med ca 25 000 invånare, ett utmärkt näringslivsklimat och attraktiva boendemiljöer. Våra ca 1000 anställda arbetar för att skapa en högkvalitativ service, trygghet och livskvalitet för våra invånare. I Staffanstorps kommun tänker vi utanför ramarna och långsiktigt.

Omsorgsförvaltningen är en nybildad förvaltning som startade 1 januari 2019. Förvaltningen ansvarar för insatser till äldre, sjuka och funktionshindrade. En stor del av omsorgsverksamheten i kommunen utförs av privata företag enligt LOU eller LOV, och regleras av avtal. De verksamheter som drivs av kommunen finns samlade i en avdelning.

Vår skickliga LSS-handläggare har valt att byta arbete inom vår förvaltning, vi söker därför dig som vill bli en del av vår myndighetsenhet som består av två LSS-handläggare, sju biståndshandläggare samt två SVU handläggare.

Myndighetsenheten inom omsorgsförvaltningen är en samlad enhet som handlägger, utreder och beslutar om insatser enligt Socialtjänstlagen, Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt Färdtjänstlagen. Till myndighetsenheten hör också handläggare för mottagningsfunktion "en väg in" samt avgiftshandläggare och funktion för förebyggande arbete med anhörigstödsamordnare och Silvia sjuksköterska. Enheten arbetar aktivt för god kvalitet och där hög rättssäkerhet står i fokus.




Publiceringsdatum
2019-11-20

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en LSS-handläggare till Myndighetsenheten. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på 100 %, med tillträde enligt överenskommelse.

Som LSS-handläggare ansvarar du för att utreda och bedöma behov, besluta och följa upp insatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Färdtjänstlagen. I arbetet ingår även att beställa beslutade insatser hos utförare. Du ska utföra uppföljning och kvalitetssäkring av den beviljade insatsen i det enskilda ärendet och ansvara för uppsökande verksamhet för målgruppen. Samarbete och samordning är en stor del av arbetet. Du medverkar i metodutveckling, utveckling av rutiner och samverkan med andra myndigheter och organisationer.

Att arbeta för hög kvalité med nöjda brukare och ett gott arbetsklimat är en viktig del av uppdraget och något som vi tror motiverar dig. Vi har en trevlig arbetsplats och positiv stämning i arbetslaget. Som handläggare erbjuds du ett spännande och utmanade arbete med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Du kommer att arbeta med att utveckla vår enhet tillsammans med engagerade och erfarna medarbetare.

Vi använder oss förnärvarande av dokumentationssystemet Treserva men kommer under 2020 övergå till Lifecare.




Kvalifikationer
• Vi söker dig som har kunskaper och erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning enligt LSS.
• Du har socionom-, juristutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Erfarenhet av myndighetsutövning enligt Färdtjänstlagen är meriterande.
• För tjänsten krävs körkort.

Som person har du lätt för att samarbeta med andra och skapa goda arbetsrelationer. Du kan ta dig an arbetsuppgifter på ett initiativrikt och självgående sätt samt kunna prioritera i dina arbetsuppgifter. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi förväntar oss att du har god organisationsförmåga, kunskaper i administration och dokumentation. Du har social kompetens, empatisk förmåga och lyhördhet i kontakten med sökande. Det är viktigt att du arbetar med individens behov i centrum.



ÖVRIGT
En löpande urvalsprocess kan komma att användas och vi kan komma att anställa innan ansökningstiden löpt ut. Så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vill du veta mer om vår kommun så gå in på www.staffanstorp.se.

Du som bor och jobbar i Staffanstorps kommun, vill du bli deltidsbrandman? Ring 046-25 11 90 och prata med oss, eller hör av dig till räddningstjänstens mailadress: rtj @ staffanstorp.se.

Staffanstorps kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Inför rekryteringsarbetet har Staffanstorps kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Staffanstorps kommun, Myndighetsenheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019-1074".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Staffanstorps kommun (org.nr 212000-1017)

Arbetsplats
Staffanstorps kommun, Myndighetsenheten

Jobbnummer
4966246

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Staffanstorps kommun, Myndighetsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Staffanstorps kommun, Myndighetsenheten: