Lönespecialister till HR-avdelningen, placering Linköping

Polismyndigheten - Linköping - Pac / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Linköping - Pac i Linköping

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu lönespecialister inom lön/HR till Polisens administrativa center. Stimuleras du i en föränderlig miljö och vill bidra till utvecklingen av lön och pensionsadministrationen hos Sveriges största myndighet? Hos oss kommer du, tillsammans med engagerade och trevliga kollegor, utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polisens administrativa center (PAC) är en organisatorisk enhet inom HR-avdelningen. PAC Personal är placerat i Linköping och ansvarar för Polismyndighetens lön- och pensionsadministration samt förvaltning av HR-systemet Heroma.
Sektionen är inne i ett spännande och intensivt utvecklingsarbete, som bl.a. innebär att vi ska tillgodogöra oss digitaliseringens möjligheter. Därför söker vi dig som är nyfiken, driven och gärna provar nya idéer som bidrar till enklare och effektivare lösningar.
Du kommer till en grupp med engagerade och kompetenta kollegor som tar väl hand om varandra.

Publiceringsdatum
2022-12-22

Dina arbetsuppgifter
I rollen som lönespecialist kommer du att ansvara för att utveckla vårt arbete främst inom:
Pensionsadministration
Kommunikation och användarstöd

Under 2023 kommer du tillsammans med kollegorna i gruppen hantera handläggningen av pensionsärenden. Det innebär information och stöd till våra anställda inom pensionsområdet enligt nu upprättade rutiner. Du håller dig uppdaterad om gällande lagar, avtal och regler inom det statliga pensionsområdet och förser vår lönesupport med stöd för att för att kunna guida myndighetens anställda inom området. Vidare utför du kontroller och rättningar i samband med våra månatliga löneproduktioner, dels i HR-systemet Heroma men också via Statens pensionsverks webbtjänst Rapport Direkt.
Vi är en växande myndighet vilket ställer krav på vår förmåga att utveckla och effektivisera våra processer. Hos oss är du med och driver utvecklingsarbetet och bidrar med dina idéer.
Dina arbetsuppgifter innebär, men är inte begränsade till:
löpande pensionshantering för Polismyndighetens anställda, så som att ansöka om tjänstepension,
ge support i pensionsfrågor/ärenden,
att bidra till utveckling av HR-plattformen Heroma
utveckla användarstöd och ta fram utbildningsmaterial

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som:
Har en yrkesutbildning inom lön eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
Har aktuell erfarenhet av att självständigt handlägga löner, pensioner och/eller andra HR-administrativa uppgifter
Har god vana av IT-baserat arbete

Rollen kräver svenskt medborgarskap då tjänsten är placerad i säkerhetsklass.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
Har erfarenhet av effektivisering och digitalisering inom löneområdet
Har erfarenhet av pensionshandläggning
Har erfarenhet av projektledning
Har god vana av det personaladministrativa systemet Heroma
Har goda kunskaper i MS Office

Dina personliga egenskaper
Då sektionen befinner sig i en digitaliseringsfas ser vi att du har vilja att bidra till utvecklingen genom dina idéer och förbättringsförslag. Vi värdesätter din vilja och förmåga att utveckla verksamheten och att se din del i helheten. Ibland är det tvära kast därför behöver du vara flexibel och lösningsfokuserad. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har gott omdöme och kan hantera känslig information.
I rollen som lönespecialist behöver du ha en initiativtagande förmåga och kunna planera och driva dina processer framåt självständigt. Du arbetar på tills projekt och uppdrag är slutföra, samt behåller ditt fokus. Rollen innebär även många interna kontakter, varför vi ser att du har en god kommunikativ förmåga och förmåga att skapa och bibehålla relationer.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontakt
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Tomas Liljemark
010 - 56 351 56
Undrar du något om rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig HR-konsult:
Sanna Nilsson
sanna.nilsson@polisen.se
Fackliga företrädare
SACO
114 14
Sofia Ask, Polisförbundet
010 563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST
010 56 770 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen
0732 49 04 22
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning om 6 månader
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Flextid
Funktion: Handläggare lön
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 16 januari 2023. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A712.011/2022 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-16
E-post: jobb.na@polisen.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A712.011/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten - Linköping - Pac

Jobbnummer
7283815

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Linköping - Pac

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Linköping - Pac: