Lönespecialister

Helsingborgs stad, HR-avdelningen / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, HR-avdelningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

HR-servicecenter är en enhet inom Helsingborgs stad, som startade i början av 2014 och är ett samarbete mellan kommunerna inom Familjen Helsingborg. Vi hanterar lön, pensionshandläggning och systemförvaltning för sex kommuner - Helsingborg, Ängelholm, Höganäs, Båstad, Åstorp och Svalöv. I dagsläget levererar vi drygt 22 000 lönespecifikationer per månad till ett belopp av cirka 320 miljoner kronor. Vår support är bemannad varje vardag mellan klockan 8:00 - 17:00 och hanterar cirka 3 000 samtal i månaden från medarbetare, chefer, specialister och myndigheter med flera. Hos oss arbetar idag ett fyrtiotal engagerade medarbetare. Nu söker vi dig som vill anta utmaningen som lönespecialist och vara med och fortsätta att ständigt utveckla en professionell serviceverksamhet.




Publiceringsdatum
2016-11-16

Arbetsuppgifter
Som lönespecialist kommer du att arbeta med alla arbetsuppgifter inom lön; allt från hantering av supportärenden och intyg, registrering av anställningar och andra löneunderlag till kvalitetssäkring och kontroll. I arbetet ingår också att bemanna vår supportfunktion och ge information och stöd till våra kunder. Du kommer att ingå i Team lön och förmåner.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med löneadministration. Du har en hög allmän datamognad och intresse av att lära dig nya system. Det är meriterande om du har erfarenhet av lönearbete i Personec P. Har du kunskap om avtal och lagar som reglerar anställningar i den offentliga sektorn är detta ett plus.

För att trivas hos oss ska du tycka om att arbeta i en miljö som ständigt utvecklas och har ett högt tempo. Du drivs också av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem. Som person är du ansvarstagande, strukturerad, kommunikativ och öppen. Du har fallenhet för att ge god service, samarbeta med andra och skapa förtroende. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och din förmåga att vara en bra lagspelare.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval.



ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-01
Ange följande referens när du ansöker: C9680
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Chatarina Keidser chatarina.keidser@helsingborg.se 042-106081

Företag
Helsingborgs stad, HR-avdelningen

Adress
Helsingborgs stad, HR-avdelningen

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
3164336

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, HR-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, HR-avdelningen: