Lönespecialist med kunskaper i Hogia som gillar problemlösning
Accountor Sverige / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Accountor Sverige i Stockholm,
Solna,
Botkyrka,
Täby,
Södertälje eller i
hela Sverige Vill du vara med och ge våra nya kunder bästa möjliga start? Till vårt huvudkontor i Stockholm söker vi nu en självgående och systemintresserad lönespecialist. Du kommer att ansvara för våra nya kunder i Hogia. Din uppgift är att vara drivande i nykundsprocessen och att koordinera, planera och genomföra uppstarten för att kunden ska komma igång.
Du har möjlighet att anpassa ditt arbete efter din och dina kunders situation. Våra kunder är stora och små svenska och internationella bolag i olika branscher, vilket innebär ett mycket omväxlande och utvecklande arbete för dig som gillar att ständigt lära dig nytt. Det här är en roll för dig som är lösningsorienterad, driven och som gillar att utforma ditt eget arbete.
Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter
• Förstå kundens behov genom en tät dialog och därefter göra anpassningar i systemet
• Att utbilda kunden i uppstartsfasen
• Uppsättning och planering av implementation av nya kunder
• Löneberedning under uppstartsfas (mellan 1-3 månader)
• Överlämning till produktion
Till din hjälp har du Rebecka som är en stöttande chef och dina hjälpsamma och positiva teamkollegor. Våra kunder är stora och små svenska och internationella bolag i olika branscher, vilket innebär ett mycket omväxlande och utvecklande arbete för dig som gillar att ständigt lära dig nytt.
Vem är du?
Examen från YH eller KY-utbildning inriktning lönekonsult/handläggare eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi ser gärna att du har minst 3-4 års erfarenhet av lönearbete att du har erfarenhet av att arbeta i Hogia. Har du dessutom erfarenhet från konsultbranschen och gillar att jobba nära affären är det starkt meriterande.
Andra egenskaper och förmågor vi värdesätter är:
• Då du arbetar självständigt och ibland med parallella projekt krävs det att du gillar att jobba strukturerad med förmågan att prioritera.
• Som person tycker du om att få saker att hända och stimuleras av att jobba mot avslut.
• Du är social och lyhörd och stimuleras av att ha kontakt med olika typer av människor och leverera med god service.
• En problemlösare, varje kund är unik och kräver sin exklusiva lösning.
• Är flexibel, har en framåtanda och vågar prova dig fram
Publiceringsdatum2018-02-28Om företagetAccountor ingår i en internationell koncern med fokus på redovisning, lön och HR och möjligheterna till utveckling är stor. Varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra anställda de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss av People first då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startar med nöjda medarbetare, alltså dig!
Vi erbjuder friskvårdsbidrag, har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och vi tillämpar sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan!
Låter det här intressant? Vi intervjuar löpande så ansök gärna redan idag. Vid eventuella frågor kontakta Accountors ansvariga rekryterare Jonna på: 010 - 161 39 26
Uppstartsansvarig Payroll
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJonna Rickard Lindberg
FöretagAccountor Sverige
AdressAccountor Sverige
S:t Eriksgatan 113
11181 Stockholm
KontorsadressS:t Eriksgatan 113
Jobbnummer 3992504
Observera att sista ansökningsdag har passerat.