Lönesamordnare ansvarig för Helpdesk
Älvdalens Kommun, Intern Serviceförvaltning / Ekonomiassistentjobb / Älvdalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Älvdalen,
Härjedalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Älvdalens Kommun, Intern Serviceförvaltning i Älvdalen Älvdalens kommun - Norra Dalarnas Löneservice söker en ny medarbetare.
Norra Dalarnas Löneservice är en samverkan mellan Älvdalens kommun, Mora kommun, Orsa kommun. Enheten handlägger även löner åt de kommunala bolagen NODAVA, Orsa Bostäder AB, Orsa Lokaler AB och Norra Dalarnas Fastighets AB. Cirka 4500 löner handläggs varje månad. Vi är ett team på 12 medarbetare inklusive lönechef. Vårt uppdrag är att bedriva löneadministration och ge service och stöd till cheferna i våra kommuner och bolag. Vår vision är att bli Dalarnas vassaste löneenhet.
Vi söker nu en ansvarig för Löneservice Helpdesk. Helpdesk hanterar ärenden i huvudsak åt verksamheternas chefer och medarbetare men lämnar även uppgifter till myndigheter mm. Supportfunktionen står inför en omstrukturering och som ansvarig kommer du att leda arbetet med att utveckla funktionen. Du har schematekniskt ansvar och ska även delta i det praktiska arbetet genom att bemanna Helpdesk och lösa ärenden. Du kommer att ha stöd av avdelningens medarbetare, varav 1-2 st. kommer att ingå i ditt team.
Vi arbetar i IT-stöden eCompanion, Schema och bemanning/BeSched, eCompanionWebb, Office 365, QlikView och efter förvaltningsstyrmodellen pm3.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Leda och utveckla arbetet i Helpdesk
• Delta i det praktiska arbetet i Helpdesk
• Utveckla och underhålla Löneservice webbsida på intranätet
• Följa upp ärenden och se till att de åtgärdats inom rimlig tid
• Analysera ärenden för att se mönster eller återkommande problem för att på så sätt ge underlag för proaktiva insatser som utbildning mm
• Planera och utföra utbildning
• Se till att funktionens rutiner följs
Publiceringsdatum2016-07-20KvalifikationerFör att kunna ge den bästa servicen inom området ska du ha en eftergymnasial utbildning inom lön eller HR, alternativt minst 3 års erfarenhet av lönehantering.
Du ska ha erfarenhet av ledarskap och det är bra om du också har erfarenhet av att självständigt driva och leda projekt.
Du ska ha erfarenhet av kundservice och då helst inom löneområdet.
Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, ha god datorvana med goda kunskaper i MS Officepaketet samt trivas med datorn som arbetsredskap.
Dina egenskaperDu är bra på att analysera, förstå och lösa problem.
Du är tydlig, rak och pedagogisk i din kommunikation.
Du är utåtriktad och nätverkande samt har en stark förmåga att entusiasmera din omgivning.
Du drivs av att uppnå resultat & mål
Du är självständig men även duktig på att samarbeta
Tillträde: 161001 eller enligt överenskommelse
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-08-21
Ange följande referens när du ansöker: AK KS 2016/01487
Ansökan kan skickas till e-postadress:
kommun@alvdalen.seKontaktLena Ullström, Lönechef 0251-312 04 (Telefon)
lena.ullstrom@alvdalen.seFöretagÄLVDALENS KOMMUN, Intern serviceförvaltning
AdressÄLVDALENS KOMMUN, Intern serviceförvaltning
Box 100
79622 Älvdalen
KontorsadressPermatsvägen 1
Älvdalen
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0251-313 00
E-postadress:
kommun@alvdalen.se Jobbnummer 2961771
Observera att sista ansökningsdag har passerat.