Lönekonsulter

Älvsbyns Kommun / Ekonomiassistentjobb / Älvsbyn
2016-06-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsulter" (publicerad 2017-01-23) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Älvsbyn, Boden, Piteå, Luleå, Arvidsjaur eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älvsbyns Kommun i Älvsbyn

Älvsbyn är Norrbottens pärla.

I vår kommun får 8 200 människor möjligheten att arbeta, bo och leva nära naturen. Vi är stolta över skolorna för de yngre och omsorgen av de äldre. Många är engagerade inom föreningslivet och det gör vår kommun levande och livskraftig.

Lönecenter är en ny verksamhet och ett resultat av ett samverkansprojekt mellan Piteå och Älvsbyns kommun. Inom löneadministration så har Piteå och Älvsbyns kommun beslutat att göra gemensam sak och skapa en lösning som långsiktigt kan möta verksamheternas behov av smarta stödprocesser och där alla kunder ska kunna få samma goda service och kvalitét.

Det gemensamma lönecentret gör det lättare att långsiktigt säkerställa kvalitet och kompetens. Verksamhetens huvuduppdrag är att säkerställa och leverera så att kommunernas medarbetare får rätt lön i rätt tid. Lönecentret ska leverera kvalificerade tjänster med hög kvalitet och tillhandahålla standardiserade och väldefinierade processer i ett sammanhängande serviceutbud till kund.
Lönecentrets uppdrag är att administrera löner, ansvara för systemadministration samt pensions- och försäkringsfrågor.

Lönecentret är placerat i Älvsbyns kommun och är en fristående resultatenhet som leds av en egen chef. I linjeorganisationen är resultatenheten direkt underställd kommunchefen i Älvsbyns Kommun. Enheten är intäktsfinansierad och får ersättning för de utförda tjänsterna från samverkansparterna i de båda kommunerna, Älvsbyn och Piteå.
I lönecentret kommer ca 6 500 löner att administreras varje månad. Lönecentret består av chef, lönekonsulter, systemadministratör och pensions- försäkringshandläggare, totalt ca 10 personer.
Vi erbjuder Dig ett spännande uppdrag där Du får vara med i uppstarten av det nya lönecentret och medverka i ett aktivt utvecklings- och förändringsarbete tillsammans med chef och kollegor, där målet är att skapa likvärdiga rutiner och arbetssätt.

Är du noggrann, strukturerad och brinner för att ge god service? Har du ett genuint intresse av att arbeta med löneadministration?

Publiceringsdatum
2016-06-17

Dina arbetsuppgifter
Som lönekonsult arbetar du med support, administration och kontroll av det underlag som ligger till grund för löneprocessen från anställning till avslut.
Din roll innebär bland annat:
• Lönehantering, registrering, avstämningar, kontroll, kvalitetssäkring, uppföljning
• Avvikelserapportering
• Chefsstöd och support
• Planera och genomföra utbildningar för chefer och personal i personalsystemet Personec P med tillhörande applikationer och avtalsfrågor.
• Redovisning och rapportering till myndigheter, ex kontrolluppgifter
• Personalekonomi, statistik

Profil
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av löneadministration. Som person är du strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och tar ansvar för din uppgift. Vidare ser vi att du är trygg och stabil och tillmötesgående i ditt bemötande. Att du har intresse, en vilja samt förmåga att hjälpa andra ser vi som en självklarhet för att passa i rollen.
Du är serviceinriktad, har förståelse för att vi är till för andra och drivs av viljan att underlätta för dem vi är till för. Du har självfallet goda kunskaper och ett brinnande intresse för lönehantering/löneadministration. Du kommer att arbeta nära våra kunder vilket kräver att Du har lätt att förstå och sätta dig in i våra kunders behov.
Du tycker om att arbeta i team, är utåtriktad, har en praktisk attityd till problemlösning. Som person är du ansvarstagande, noggrann och har ett konsultativt arbetssätt. Vi värdesätter att du har god analytisk förmåga, är flexibel och självständig.

Kvalifikationer
Du har lämplig eftergymnasial utbildning med personaladministrativ inriktning, eller annan utbildning som bedöms relevant. Du har goda kunskaper i kollektivavtal inom kommunala sektorn och är väl förtrogen med att använda IT-stöd i arbetet.

Allmänt för tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, tillträde 1 september 2016 eller efter överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk.
Anställningsvillkor enligt avtal. Kommunen strävar efter en jämn fördelning mellan kvinnor och män samt en ökad mångfald inom alla yrkesområden.

Upplysningar
Karin Berglund personalchef, tel 070-338 20 33
E-mail: karin.berglund@alvsbyn.se
Anna Lundberg Vision, tel 0929-170 00 växel
E-mail: anna.lundberg@alvsbyn.se

Varmt välkommen med din ansökan senast den 2016-08-07

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-07
Ange följande referens när du ansöker: 69/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Älvsbyns kommun

Adress
Älvsbyns kommun
Storgatan 27
94285 ÄLVSBYN

Kontorsadress
Storgatan 27

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2911734

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älvsbyns Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älvsbyns Kommun: