Lönehandläggare till Östersund

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenter fortsätter expandera.

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 450 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm, Östersund och Norrköping. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster. Statens servicecenter ska verka för att antalet anställda i staten som omfattas av myndighetens tjänster ökar. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som lönehandläggare arbetar du med löneadministration och hantering av frågor från kund, besvarande av ärenden från arbetstagare och chefer i frågor rörande lagar, avtal och författningar. I arbetet som lönehandläggare ingår att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra myndigheter och externa parter. Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.

För att ansluta nya kunder till Statens servicecenter arbetar vi i projektform genom anslutningsteam. Anslutningsteamen arbetar med övertagandet av löneadministrationen från befintliga och blivande kunder. Utifrån kompetens och erfarenhet finns det även möjlighet att viss del av tjänsten innebär deltagande i något av våra många anslutningsprojekt.

Publiceringsdatum
2018-03-08

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller motsvarande utbildning/kompetens
• Arbetat med löneadministration

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning
• Arbetat med lönesystemet Primula, Palasso eller Heroma
• Erfarenhet av tillämpning av lagar och avtal
• Erfarenhet av att arbeta i projektinförande av lönesystem
• Erfarenhet av arbete med processförbättringar inom löneområdet

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Vara strukturerad
• Vara noggrann
• Ha god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt
• Vara serviceinriktad
• Ha förmåga att engagera och driva arbetet framåt
• Kunna arbeta självständigt

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan senast 21 mars. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Desirée Vängman, Enhetschef desiree.vangman@statenssc.se 010-456 01 53
Anders Einarsson, Enhetschef anders.einarsson@statenssc.se 010-456 04 90

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter
FE 15
83281 Frösön

Kontorsadress
Statens servicecenter
FE 15

Jobbnummer
4008416

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: