Lönehandläggare till lönerelaterade tjänster Stockholm

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 40 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Initialt kommer du att arbeta hos en kundmyndighet och tillsammans med övrig lönepersonal gå över till Statens servicecenter i och med verksamhetsövergången från kundmyndigheten 2017-10-01.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetet som lönehandläggare består av löneadministration, besvarande av ärenden från arbetstagare/chefer via Statens servicecenters servicedesks ärendehanteringssystem i frågor rörande lagar, avtal och författningar. Statens servicecenter använder sig av systemen Palasso och Primula. I arbetet som lönehandläggare ingår att ha kontakt med arbetstagare, chefer, personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra externa statliga myndigheter. Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.

Publiceringsdatum
2017-07-26

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller motsvarande utbildning/kompetens
• Arbetat/praktiserat med löneadministration på en löneavdelning

Dessutom är det meriterande om du har:
• Arbetat med Villkorsavtalet gällande lönefrågor
• Arbetat i Palasso

Vidare ska du vara:
• Noggrann och strukturerad
• Positiv och engagerad med ett serviceinriktat förhållningssätt
• Flexibel och trivas med att arbeta i ett högt tempo

Övrig information
Anställningen är 100 % och tidsbegränsad ca 1 år med möjlighet till eventuell förlängning.
Tillträde snarast efter överenskommelse.
Anställningen är placerad i Stockholm.

Välkommen med din ansökan senast 16 augusti!

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Rystedt, Enhetschef 010-4560386

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Statens servicecenter
FE 15
10790 Stockholm

Kontorsadress
Statens servicecenter
FE 15

Jobbnummer
3617059

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: