Lönehandläggare till lönerelaterade tjänster Eskilstuna

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Eskilstuna, Västerås, Köping, Enköping, Katrineholm eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster på löneenhet 6 i Eskilstuna. Inom lönerelaterade tjänster erbjuds administrativt arbete kring lön, resor- och utlägg och beslutsskrivning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetet som lönekonsult består av löneadministration, besvarande av ärenden från arbetstagare/chefer via Statens servicecenters servicedesks ärendehanteringssystem i frågor rörande lagar, avtal och författningar samt via Samarbetsportalen. Statens servicecenter använder lönesystemet Palasso. I arbetet som lönehandläggare ingår att ha kontakt med arbetstagare, chefer, personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra externa statliga myndigheter. Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.

Publiceringsdatum
2016-09-30

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller likvärdig utbildning/kompetens
• Arbetat med löneadministration

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med hela lönehanteringsprocessen
• Arbetat med lönesystemet Palasso
• Erfarenhet av projekt och utvecklingsarbete

Vidare ska du:
• Ha god kommunikativ förmåga och vara serviceinriktad
• Ha god samarbetsförmåga
• Vara strukturerad och resultatinriktad
• Ha förmåga att engagera och driva arbetet framåt

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare
Anställningen är placerad i Eskilstuna
Vi tillämpar 6 månaders provanställning

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Ghazal Hernesten Voghoui Saco-S, tel. 070-665 29 45, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helén Schwhilik Edin, Enhetschef helen.schwihlikedin@statenssc.se

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
Box 216
63102 Eskilstuna

Kontorsadress
Box 216

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3078173

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: