Lönehandläggare till lönerelaterade tjänster Eskilstuna
Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Eskilstuna,
Västerås,
Köping,
Enköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 400 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Göteborg, Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster på löneenhet 6 i Eskilstuna. Inom lönerelaterade tjänster erbjuds administrativt arbete kring lön, resor- och utlägg och beslutsskrivning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetet som lönekonsult består av löneadministration, besvarande av ärenden från arbetstagare/chefer via Statens servicecenters servicedesks ärendehanteringssystem i frågor rörande lagar, avtal och författningar samt via Samarbetsportalen. Statens servicecenter använder lönesystemet Palasso. I arbetet som lönehandläggare ingår att ha kontakt med arbetstagare, chefer, personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra externa statliga myndigheter. Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.
Publiceringsdatum2016-09-30KvalifikationerVi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller likvärdig utbildning/kompetens
• Arbetat med löneadministration
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med hela lönehanteringsprocessen
• Arbetat med lönesystemet Palasso
• Erfarenhet av projekt och utvecklingsarbete
Vidare ska du:
• Ha god kommunikativ förmåga och vara serviceinriktad
• Ha god samarbetsförmåga
• Vara strukturerad och resultatinriktad
• Ha förmåga att engagera och driva arbetet framåt
Övrig informationAnställningen är 100 % och tillsvidare
Anställningen är placerad i Eskilstuna
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Ghazal Hernesten Voghoui Saco-S, tel. 070-665 29 45, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelén Schwhilik Edin, Enhetschef
helen.schwihlikedin@statenssc.seFöretagStatens Servicecenter
AdressStatens Servicecenter
Box 216
63102 Eskilstuna
KontorsadressBox 216
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3078173
Observera att sista ansökningsdag har passerat.