Löneansvarig/lönespecialist
Wemind / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2019-01-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneansvarig/lönespecialist" (publicerad 2019-02-12) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wemind i Stockholm,
Tyresö,
Värmdö,
Nynäshamn,
Tierp eller i
hela Sverige WeMind är verksam inom psykiatrin i Sverige. Bolaget grundades av Urban Pettersson Bargo 2007 efter att själv som anhörig till person med psykisk ohälsa känt frustration över hur psykiatrin fungerat. Bolaget ägs och drivs av VD och andra dedikerade eldsjälar. Vår vision och syfte är att förbättra och förändra den psykiatriska vården. Att på riktigt få göra skillnad genom effektiv, jämlik och evidensbaserad vård och att så många som möjligt ska få ta del av den. WeMind-koncernen består idag av 17 mottagningar med ca 370 medarbetare och verksamhet inom öppenvårdspsykiatri, HVB samt digital psykiatri i samarbete med mindoktor.se
Om tjänstenWeMind har idag sin lönehantering outsourcad till en extern leverantör men i den strategiska planen ligger att vi vill hämta hem vår lönehantering. Vi vill skapa en personlig och nära tjänst där våra ledare och medarbetare kan få hjälp och svar på sina frågor och funderingar direkt från dig.
Tjänsten tillhör staben och du kommer rapportera direkt till HR-chefen. Vi är ett tight team på ca 20 personer som sitter i staben och utgör huvudkontoret för WeMind. Ute i landet har vi många kollegor som jobbar på våra psykiatriska mottagningar och tillsammans är vi ca 370 anställda fördelat på tre bolag. Vi är ett kompetensintensivt företag där vi blandar vänlighet med hög kvalité på vårdtjänster. Vår vision är att ge den bästa möjliga vården som går att uppbringa i Sverige idag till våra patienter.
Varför jobba som löneansvarig på WeMind?Tjänsten kommer ge dig möjlighet att arbeta självständigt, varierat och flexibelt. Du får även möjligheten att bygga upp vår interna lönefunktion från grunden. Hos oss är du autonom och lägger själv upp din arbetsdag och agenda. Vi har förtroendearbetstid och det finns möjlighet att till viss del arbeta hemifrån så länge verksamheten fungerar. Vi har kollektivavtal via Almega vårdföretagarna och tycker att det förenklar vår vardag. Till support och stöd har du två HR-kollegor, intern ekonomiavdelning och Almega jour plus namngiven kontaktperson. Vi har lönen i Hogia med Qbis som försystem.
Vem är du?Du har erfarenhet av hela löneprocessen och att tolka kollektivavtal, meriterande är erfarenhet från vårdsektorn samt från Hogia Lön. Du känner dig trygg i alla delar av löneprocessen och vill anta utmaningen att bygga upp en intern lönehantering. Du trivs i en social roll och är bra på att hantera människor, projekt och löpande frågor. Du är bra på att själv styra din arbetsdag efter dina prioriteringar. Du är noggrann, ansvarsfull, strukturerad och gillar att arbeta mot deadlines och har rutinen att granska och kontrollera att allt blir rätt.
Vi vill att du har:
Erfarenhet av hela löneprocessen
Utbildning och arbetslivserfarenhet inom lön
Energi och tar tag i saker och ser till att saker blir gjorda
Vi erbjuder:
Alla försäkringar som kommer med kollektivavtal
Autonomi kring din egna arbetssituation
Förtroendearbetstid
Möjlighet att jobba hemifrån
Friskvårdsbidrag
Att genom WeMinds verksamhet bidra till ett bättre samhälle
Sista ansökningsdag:16 februari 2019
Plats:Stockholm, St Eriksgatan 44 (Fridhemsplan)
Jobbtyp:Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
Kontakta:Monika Sundesson, HR-chef 0700-243424
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2019-01-16ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMonika Sundesson
monika.sundesson@wemind.se +46700243424
FöretagWeMind
AdressWeMind
Rehnsgatan 20,
11357 Stockholm
KontorsadressRehnsgatan 20, , Stockholm
Jobbnummer 4559193
Observera att sista ansökningsdag har passerat.