Löneadministratör till IT-bolag
Technia Aktiebolag / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Technia Aktiebolag i Stockholm,
Malmö eller i
hela Sverige Vill du arbeta i en stimulerande roll som löneadministratör på ett svenskt framgångsrikt bolag med internationell verksamhet? Förmodligen har du en liknande roll i dag men söker nya utmaningar!
Detta söker vi
Vi söker dig som vill arbeta i en bred roll som löneadministratör för TechniaTranscats kontor i Sverige, Norge, Finland och USA. Du kommer att rapportera till Financial Controller och ingå i ekonomifunktionen som består av sju personer. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Kista.
Publiceringsdatum2016-03-18ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta i ekonomisystemet Maconomy och ha operativt ansvar för löne- och reseräkningshantering.
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:
• sammanställning och kommunikation av löneunderlag till lönekontoren
• granskning av löner och godkännande av utbetalningar
• ansvar för att löneunderlagen blir behörigt attesterade samt distribuera personalrelaterade rapporter till organisationen
• hantering av provision och bonusberäkningar samt beräkning av lönerelaterade kostnader för reservering
• att bistå i budgetarbete med lönekostnader
• att hålla personalrelaterade system uppdaterade vid personalförändringar
• leverantörsreskontra
• ansvar för viss internutbildning
ProfilDu har en eftergymnasial utbildning inom löneadministration. Du har räknat lön tidigare och är förtrogen med lagar och regelverk för lön. Du har ett par års erfarenhet i en liknande roll och har troligen arbetat i en internationell miljö tidigare. Utöver svenska talar och skriver du god engelska. Talar du finska är det meriterande men inget krav. Tidigare erfarenhet av Maconomy och Flex eller ett systemintresse är önskvärt. Du är van att arbeta i Officepaketet, framförallt Excel.
Du som person
Vi söker dig som är noggrann och en god organisatör. Du trivs i en administrativ och stöttande roll där du arbetar både självständigt och i team. Du är en person som följer upp och avslutar dina projekt.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett jobb i ett svenskt företag med internationell verksamhet som utvecklas och växer! Det medför många möjligheter för dig. TechniaTranscat är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chefer i hela organisationen. Våra medarbetare värdesätter flextid, friskvårdsbidrag satsningar på kompetensutveckling och teamaktiviteter som bidrar till att vår stämning är på topp!
Välkommen till en arbetsplats med fantastiska kollegor och mycket glädje i internationellt samarbete!
Så ansöker duVänligen sänd din ansökan med CV och personligt brev till HR-specialist,
helena.hilton@techniatranscat.com . Urval för intervjuer görs löpande.
Om företagetTechniaTranscat är det ledande kunskapsföretaget inom Product Lifecycle Management (PLM) i Europa. Vi visar vägen till framtidens innovation och guidar våra kunder till att bli vinnare genom att kombinera deras egna styrkor med vår expertis inom PLM. Våra lösningar används inom branscher som medicinteknik, läkemedel, fordonsindustri, resor, mode, energi, detaljhandel, offshore, telekom och livsmedel. Vi har fler än 4000 kunder över hela världen, inklusive 43 som är noterade på Fortune 500. Technia är en del av Addnode Group (noterad på Nasdaq OMX Nordic List). För mer information:
www.techniatranscat.comVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast och rörlig lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
helena.hilton@techniatranscat.comKontaktHelena Hilton, HR-Specialist 46 8 599 204 00 (Phone) 46 733 77 24 03
helena.hilton@techniatranscat.comFöretagTECHNIA AKTIEBOLAG
AdressTECHNIA AKTIEBOLAG
BOX 1141
16422 KISTA
KontorsadressISAFJORDSGATAN 15
KISTA
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-59920400
Jobbnummer 2734532
Observera att sista ansökningsdag har passerat.