Löneadministratör sökes till kund i Göteborg!
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
2025-08-21
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Vill du bidra med din kunskap inom löneadministration och söker en ny utmaning i karriären? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi söker nu en erfaren och självgående löneadministratör till vår kund i Göteborg.
Om uppdraget
Vi söker nu en erfaren och noggrann löneadministratör till ett centralt beläget kontor i Göteborg. Rollen innebär att du blir en viktig del av kundens löneteam Där du kommer att få säkerställa en kvalitetssäkrad hantering av löneadministration inom Renova-koncernen. Teamet består idag av tre löneadministratörer, en avtalsspecialist samt en lönechef. Tillsammans ansvarar de för lönehanteringen i hela koncernen och administrerar cirka 1 000 löner varje månad med stort fokus på kvalitet, effektivitet och utveckling.
Uppdraget är avsett att påbörjas omgående och har en planerad löptid om tre månader.
Som löneadministratör hos vår kund kommer du att:
• Tillsammans med kollegor på löneenheten svara för administration och uppdatering i personal-, lön- och tidredovisningssystem. Sedvanlig personal- och löneadministration, framtagande av uppgifter i personal- och lönesystem, framtagande av personalstatistik och nyckeltal mm.
• Vara ett konsultativt stöd till organisationens chefer och gruppledare gällande lönerutiner samt hålla sig ajour med lönerelaterade regelverk, lagar och förordningar.
• Vid behov medverka i projekt på HR-avdelningen och i organisationen som syftar till att utveckla och effektivisera Renovas personaladministrativa rutiner och processer.
• Vara lönefunktionens specialist inom områden som tex: pensioner, statistik, lönerevision, behörigheter, semester eller intern kommunikation.
• Vara drivande och delaktig i att utveckla löneprocessen och utformandet av rutiner och instruktioner för lönehanteringen.
•
Superuser för något/några av löneområdet system. Ansvara för systemutveckling och kontakt gentemot intern IT samt externa leverantörer.
Om dig
Vi söker dig som är trygg i dig själv och kompetent i din yrkesroll. du bör vara lösningsorienterad och ha en förmåga att driva planerade förbättringar inom enheten. För att trivas i rollen är du noggrann och strukturerad. Du har god förmåga att leverera i enlighet med uppsatta tidsramar samt att hantera flera olika arbetsuppgifter parallellt.
Viktigt för rollen är:
• Eftergymnasial utbildning/specialiserad yrkesutbildning och/eller motsvarande yrkeskunskap.
• Yrkeserfarenhet inom området, minst 3-4 år.
• KY-utbildning inom löneadministration.
• Goda kunskaper i Excel.
• Kunskaper inom statistik och rapportering.
• Goda kunskaper om kollektivavtal.
• Erfarenhet av lönearbete för både kollektivanställda och tjänstemän.
•
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Publiceringsdatum2025-08-21Övrig informationArbetet avser dagtid och är placerat på kundens kontor i Göteborg. Om detta verkar intressant för dig hoppas vi att du skickar en ansökan till oss så snart som möjligt!
Urval och intervjuer sker löpande och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Jemima Hammarström via
Jemima.Hammarstrom@adecco.seHar du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.seVälkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
https://www.adecco.com/sv-se Kontakt Business Manager
Jemima Hammarström
Jemima.Hammarstrom@adecco.se Jobbnummer 9469664