Löneadministratör på deltid sökes med start omgående till kund

Bemannia Kontor / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av löneadministration och söker ett deltidsarbete? Då kan du vara rätt person för detta uppdrag till vår kund vid Solvalla som nu söker en löneadministratör

Om uppdraget:

Uppdragets omfattning är 20% vilket innebär ca 4 dagar per månad. Start är omgående och det löper preliminärt till 30 september 2018. Vår kund har för närvarande cirka 60 personer anställda men hanterar även arvoderingar, vilka varierar mycket under olika månader.

Publiceringsdatum
2018-05-22

Arbetsuppgifter
Du kommer ansvara för löneadministrationen samt att korrekta löner är inrapporterade. Vidare ingår övrig lönebearbetning såsom löpande kontroller och uppföljningar av lönehanteringen. En naturlig del av detta innebär att administrera statistik, försäkringar och pensioner. Vi ser för detta att du har stort engagemang och intresse för lönehantering.

Övriga arbetsuppgifter innefattar att ge support gällande lönefrågor och semester samt att genomföra löpande kontroll av nyanställningar och avslutade anställningar samt över föräldralediga, långtidssjuka och tjänstlediga. I och med detta är det viktigt att du har god social kompetens, hög servicekänsla och god samarbetsförmåga.

Kvalifikationer
• Relevant utbildning inom lön
• Minst 5 års erfarenhet av löneadministration
• Erfarenhet från lönesystemet Agda PS
• Goda kunskaper i Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Sofie Nilsson på e-postadress: sofie.nilsson@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Varaktighet, arbetstid
20% av en heltid Visstid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofie Nilsson

Företag
Bemannia Kontor

Adress
Bemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155 11346 Stockholm

Jobbnummer
4158666

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor: