Löneadministratör med kunskaper i Agresso - kontor i city!

Perido AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Perido söker nu en löneadministratör till vår kund, en statlig myndighet med fokus på utbildning. Tjänsten är placerad på deras kontor mitt i centrala Stockholm.

I rollen som löneadministratör kommer du att arbeta på enheten som ansvarar för personal och ekonomi. Du kommer att ingå i ett team som arbetar med att stötta övrig verksamhet med löne- och personalfrågor. I dina arbetsuppgifter ingår att administrera löne- och anställningsunderlag, ansvara för information till nyanställda, uppdatera intranätet, administrera inför utbildningar samt arkivera personalhandlingar. Utöver de cirka 200 tjänstemannalöner som körs varje månad kommer du även att arbeta brett med diverse personalrelaterade frågor som dyker upp under arbetsdagarna. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Agresso eftersom mycket av arbetet utförs i detta lönesystem.

Vi tror att du som söker den här tjänsten är organiserad och noggrann . Du är serviceinriktad och har en initiativförmåga som gör att du arbetar självständigt med fokus på att lösa problem. Som person är du social, trevlig och kommunikativ eftersom du kommer att arbeta i en stöttande roll och ha mycket kontakt med din medarbetare.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2017-04-07

Kravprofil för detta jobb
• Minst gymnasial utbildning, gärna inom Personal/HR
• Ca två (2) års erfarenhet av löneadministration (tjänstemän)
• Erfarenhet av lönesystem, gärna Agresso
• Goda kunskaper i MS Office
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande

• Arbetserfarenhet från statlig verksamhet
• Utbildning inom HR/personal
• Erfarenhet av rekryteringssystemet ReachMee

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag på sex (6) månader med god chans till förlängning. Tillträde omgående.

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Vill du jobba administrativt med löne- och personalfrågor? Har du erfarenhet av hela löneadministreringen gällande tjänstemän? Vill du bli en del av en statlig myndighet som driver samhällets utveckling framåt? Då kanske du är den vi söker!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 15105JA i ämnesraden.

Kontaktuppgifter för detta jobb
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-06
Ange följande referens när du ansöker: 15105JA
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3425950

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: