Löneadministratör / Lönespecialist

Tomas Rydén / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tomas Rydén i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-12-06

Arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi nu en Löneadministratör med intresse för personalfrågor.

Till vår kunds huvudkontor söker vi nu en Lönespecialist med bredd och intresse för system och administration. Tillsammans med ytterligare två kollegor kommer du ansvara för hela löneprocessen för ungefär 700 anställda, både tjänstemän och kollektivanslutna. Dessutom ansvarar ni i teamet även för ett antal HR-administrativa uppgifter.
Du som söker brinner för att arbeta med lönefrågor, trivs i ett högt tempo och vill dessutom gärna arbeta brett med HR-administrativa uppgifter. Exempel på vad som ingår i tjänsten är; hantering av reseräkningar, skriva anställningsavtal, ta fram statistik, viss bokföring, administrera tjänstebilar, pensioner och försäkringar samt att svara på frågor från alla våra medarbetare.

Som Lönespecialist i denna roll är det viktigt med hög integritet.

Profil
Du som söker är troligen utbildad inom lön och har ett par års erfarenhet av lönearbete. Du är strukturerad, noggrann och effektiv med en hög servicekänsla. Du är road av att arbeta med siffror och du har en känsla för detaljer och avvikelser. Du trivs med att ha kontakter och skapar snabbt nätverk och relationer. Troligen har du goda kunskaper i MS Office och är van att jobba i lönesystem, har du erfarenhet av Agda PS så är det perfekt. Du behöver dessutom behärska både svenska och engelska i tal och skrift.

Vi har en stark utvecklingsfokusering och söker därför en person som trivs i en föränderlig miljö och som vill vara med och påverka och utveckla avdelningens processer. Vi uppskattar medarbetare som är engagerade och har en rak kommunikation.
Vi erbjuder ett härligt gäng och en trevlig arbetsplats där du får möjligheten att utvecklas men även vara med och påverka.

Känner du att detta låter som en spännande utmaning och vill du vara med att driva vår HR & Löne-avdelning in i framtiden så är du varmt välkommen med din ansökan.
Intervjuer sker löpande så hör av dig omgående.

Sista ansökningsdag

Sökord: Löner, administratör, lönespecialist, Agda PS, HR, personalfrågor

Om företaget
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Företaget
Vår kund är en del av världens största elgrossistkoncern med verksamhet i 38 länder på fyra kontinenter. I Sverige har bolaget flera starka varumärken och har över 700 medarbetare på drygt 60 platser och en omsättning på cirka 4 miljarder svenska kronor.
Företaget utvecklar innovativa konceptlösningar och erbjuder material för elförsörjning i alla typer av byggnader inom tung industri och kraftbolag såväl som i kommersiella fastigheter och helt vanliga svenska hem. Bolaget har gjort ett aktivt val att ta täten inom förnybar energi och miljövänliga lösningar som energieffektiviserar Sverige inom verksamhetsområdet "energi lösningar". Företaget är också experter på smart teknik för smartare fastigheter och marknadsför tjänster och produkter via verksamhetsområdet automation.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-07
Ange följande referens när du ansöker: 5407
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tomas Rydén tomas.ryden@maxkompetens.se 073-424 85 82

Företag
Tomas Rydén

Adress
Tomas Rydén
Hantverkargatan 25B
11221 Stockholm

Kontorsadress
Hantverkargatan 25B, Stockholm

Jobbnummer
3198646

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tomas Rydén

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tomas Rydén: