Löneadministratör / Kvalitetsutvecklare

Gagnefs Kommun / Ekonomiassistentjobb / Gagnef
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gagnef, Leksand, Borlänge, Falun, Rättvik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gagnefs Kommun i Gagnef

I hjärtat av Dalarna, 20 minuter från Leksand och Borlänge, ligger natursköna Gagnefs kommun som präglas av småskalighet och framtidstro. I kommunen bor ca 10 000 personer. Gagnef är mötesplatsen för människor, älvar och vägar. En kommun att trivas i.

Vill du arbeta med ett av Sveriges viktigaste jobb som gör skillnad?
Att arbeta inom löneadministration är ett riktigt viktigt jobb. Vi söker nu en löneadministratör/kvalitetsutvecklare som vill vara med och utveckla arbetsområdet med utgångspunkt från kommunens värdegrund.

I Gagnefs kommun arbetar ca 800 tillsvidareanställda medarbetare med Sveriges viktigaste jobb. Som Löneadministratör/kvalitetsutvecklare jobbar du på Personalavdelningen. Personalavdelningen är en central stabsfunktion inom kommunen och innefattar Lön, HR och Bemanningscentrum. Genom ett coachande förhållningssätt stöttas kommunens verksamheter och chefer inom hela arbetsgivarområdet.
Personalavdelningen ansvarar även för att det finns övergripande rutiner och riktlinjer inom arbetsgivarområdet samt fungerande processer inom löneadministration och vikariehantering. Vi använder Heroma och WinLas som HR- och lönesystem. Vi har även ett väl utvecklat samarbete med andra kommuner.

Publiceringsdatum
2018-06-01

Om tjänsten
Att arbeta med löneadministration är ett spännande, roligt och utvecklande arbete. Den moderna digitala löneprocessen med självservice i kombination med ständigt förändrade lagar och regler inom löneområdet ställer nya krav. Det är viktigt att vara ajour och uppdaterad inom området, ta till sig nya regler och förnya rutiner. En stor del är det konsultativa arbetet med mycket kontakter både inom och utom kommunen.

Som löneadministratör/ kvalitetsutvecklare jobbar du nära kollegorna inom avdelningen, dvs både HR, lön och bemanningscentrum. Du kommer att ha förmånen att arbeta med tre löneadministratörer med lång och gedigen erfarenhet och kunskap inom löneadministration. Den samlade kunskapen är en nyckelfaktor i arbetet med kvalitetsutveckling inom lönearbetet. kvalitetssäkring.

Dina arbetsuppgifter
Löneadministration - Handlägga löner gentemot några av kommunens verksamheter/chefer i nära samverkan med kollegor på arbetsplatsen. Som löneadministratör ingår att hantera alla typer av lönehändelser från anställning till avslut. Arbetet innebär också att ge konsultativt stöd till chefer och medarbetare inom lönesystem, avtalstolkning och regler/rutiner.

Kvalitetsutveckling - Dokumentera våra löneprocesser i ett kvalitetssystem och vid behov i dialog med kollegor utveckla nya lönerutiner och dokument/blanketter, för en tydlig och enhetlig lönehantering.
Bevaka och skapa nya rutiner i samband med förändrade avtal, lagar och regler.
Skapa introduktionsmaterial. Samordna information, utbildningar och introduktion avseende lönehantering och lönesystem med utgångpunkt från olika roller såsom medarbetare, administratörer och chefer. Detta för att öka tryggheten och kunskapen i våra system och löneprocesser för att tidigt minska risken för fel.

Kvalifikationer
Vi söker dig med gedigen erfarenhet av löneadministrativt arbete.
Du har god kännedom om verksamhetssystem och erfarenhet av att arbeta praktiskt med ständiga förbättringar och processutveckling. En helhetssyn krävs och en förståelse för kopplingen mellan systemstöd och lagar/kollektivavtal, med fördel de regelverk som gäller inom kommuner samt Heroma som systemstöd. Vi förutsätter i och med skärpta lagkrav att du har kännedom om GDPR.

För att fungera i rollen behöver du ha eget driv framåt, ha förmåga att arbeta både självständigt och i nära samverkan med andra. Du är lyhörd, serviceinriktad och har förmåga att skapa förtroende och goda relationer.
Du trivs med att arbeta konsultativt, driva strategiska frågor och samtidigt förmåga att hantera det operativa arbetet.
Utifrån att vi arbetar med att öka kunskapen i organisationen gällande lönehanteringen, behöver du vara bekväm med att genomföra och hålla utbildningar för chefer och medarbetare. Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och har IT-kompetens relevanta för befattningen.

Anställningstyp/arbetstider
:
Tillsvidareanställning
Heltid
Tillträde tidigast 1/9 2018 eller efter överenskommelse.
Provanställning kan komma att tillämpas.

Vill du vara en del av oss?
Gagnefs kommun kännetecknas av närhet. Närhet mellan beslut och medarbetare, närhet mellan de olika verksamheterna och närhet till kunderna. Vi vågar påstå att vi är närmare än de flesta till det mesta!

Övrig information
Gagnefs kommun undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Gagnefs kommun har i förväg beslutade rekryteringskanaler.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön
Individuell lön enligt kollektivavtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-14
Ange följande referens när du ansöker: KS/2018:161/02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Personalchef Helena Halvarsson 0241-15129
Personalstrateg Lena Tilja 0214-15165
Löneadministratör Maritta Ångman 0241-15124

Företag
Gagnefs kommun

Adress
Gagnefs kommun
Färjbacksvägen 5
78580 GAGNEF

Kontorsadress
Färjbacksvägen 1

Jobbnummer
4181737

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gagnefs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gagnefs Kommun: