Löneadministratör inom personlig assistans

Ramp Personlig Assistans AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2013-01-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör inom personlig assistans" (publicerad 2017-08-16) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ramp Personlig Assistans AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Tyresö, Upplands-Bro eller i hela Sverige

Ramp Personlig Assistans AB är ett mindre men växande företag inom personlig assistans, verksamt i Stockholms län. Verksamheten har en tydlig radikal profil både i synen på personer med funktionsnedsättning, bortom vård och den blöta omsorgsfilten men också på den vinstmaximering som kännetecknar branschen. Bl.a. tillfaller en väsentlig del av bolagets resultat de enskilda assistansenheterna inom företaget.

För oss är det viktigt att alla funktioner i verksamheten delar denna värdegrund. Som löneadministratör har du kontakt inte bara med företagets anställda utan också våra användare/kunder. Vårt uppdrag är att bistå samtliga med service och det bästa stöd vi kan ge. Servicekänsla brukar efterfrågas, men kanske viktigare är en förståelse för alla de situationer som uppstår i vardagen för våra kunder och medarbetare. Ramp har idag 9 kunder och ett 70-tal anställda.

Tjänsten omfattar

• löneadministration
• tidrapportering
• rapportering av pensioner, försäkringar
• registerhantering
• fakturering
• kontakter med myndigheter
• dokumentering

Du kommer också att jobba med

• kvalitetsledning inom ramen för LSS
• verksamhetsuppföljning
• enkäter
• planera utbildningar och konferenser
• kund- och personalsupport

Vi söker en person som både har vana av och tycker det är kul att ha en central roll på jobbet. Du bör ha ett gott ordningssinne men också kreativitet. Det vi utför på servicekontoret kan snabbt göra skillnad i hela verksamheten vilket i regel känns både utmanande och meningsfullt. Du bör ha god erfarenhet av löneadministration, och kännedom om de lagar och regler som styr personal- och anställningsfrågor.

Vi tror vi kan erbjuda ett mycket roligt men också ett fritt och kreativt arbete med mängder av kontakter med olika människor. Människor är jobbiga och skapar problem, men är framför helt fantastiska.

Välkommen med din ansökan

Deltid. Tillträde 1 mars eller tidigare. För mer information om tjänsten ring Rickard Friberg, tfn: 08-642 10 60

Publiceringsdatum
2013-01-17

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Deltid
Tjänsten är i dagsläget 60%, motsv. 24 tim/vecka - men kan komma att utökas.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 100
Ansökan kan skickas till e-postadress: arbeta@ramp.nu

Företag
Ramp Personlig Assistans AB

Adress
Ramp Personlig Assistans AB
Box 4142
10263 Stockholm

Kontorsadress
Timmermansgränd 4
Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6421060
Faxnummer: 08-6421060
E-postadress: arbeta@ramp.nu

Jobbnummer
1440447

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ramp Personlig Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ramp Personlig Assistans AB: