Löneadministratör för Accountors interna löneadministration
Accountor Ekonomi & Rådgivning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Accountor Ekonomi & Rådgivning AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Uppsala,
Gävle,
Örebro eller i
hela Sverige Accountor är en av Sveriges största redovisnings- och konsultbyråer där digitalisering i kombination med kundfokus har en självklar plats i verksamheten.
Rollen tillhör Accountors interna HR-team där du är med och utvecklar vår interna organisation. Du som medarbetare är den främsta och viktigaste huvudpersonen till Accountors framgång. Du kommer att ges förtroendet att jobba under eget ansvar även om det redan finns utarbetade processer och rutiner för att stödja dig i ditt arbete. Vi på Accountor tror på ett flexibelt arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet.
Arbetsuppgifter;
• Självständigt arbeta som löneadministratör med ansvar för Accountors samtliga interna löner för verksamheten i Sverige
• Fungera som systemstöd för interna HRsystem
• Delaktig i onboardingprocessen av nya medarbetare
• Övriga administrativa uppgifter exempelvis upprätta anställningsavtal
• Viss rapportering till ledningen
• Tillsammans med 3 kollegor på HRavdelningen utveckla HR-stödet till våra anställda
• Månatlig rapportering av statistik
• Granskning av reseräkningar
Vi erbjuder dig:
• Möjlighet till vidareutveckling med hjälp av vårt unika Accountor Trainingkoncept
• Att kostnadsfritt bli medlem i branschorganisationen Srf konsulterna
• Regelbundna utvecklingssamtal för att stötta dig i ditt arbete
Vem är du?
Du har minst ett års erfarenhet av att arbeta självständigt med hela löneprocessen. Du trivs i en social roll och är bra på att hantera flera olika projekt löpande. Du är noggrann, ansvarsfull, strukturerad och gillar att arbeta mot uppsatta deadlines där service är ett självklart inslag i din vardag.
Du har:
• Kunskap och erfarenhet Hogia Lön Plus
• Vana av att arbeta i Officepaketet, särskilt Excel
• Genuint systemintresse
• Utbildning inom lön alternativt flera års erfarenhet av lönearbete
Uppfyller du inte alla formella krav? Sök ändå! Vi lägger stort värde på personlighet och motivation.
Publiceringsdatum2019-03-15Om företagetAccountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi mer än 300 anställda på nio orter och vi är alla drivna av vår passion för att skapa resultat och strävan efter att nå framgång tillsammans med våra kunder. Vårt uppdrag är att hjälpa våra kunder att dra fördelar av digitaliseringen inom redovisning, lön och HR för att utvecklas, växa och nå längre än konkurrenterna. Men Accountor är mer än bara siffror - vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra. Med vår idé kring ledarskap, People First, utvecklar vi inte bara våra kunder utan också oss själva.
Welcome to Accountor - We create flow
Så ansöker duLåter det här intressant? Så kul! Vi ser verkligen fram emot att få din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att ringa vår rekryterare Kristin på tel +46 10 475 04 05.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan!
intern löneadmin
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristin Annerstedt
FöretagAccountor Ekonomi & Rådgivning AB
AdressAccountor Ekonomi & Rådgivning AB
S:t Eriksgatan 113
11181 Stockholm
KontorsadressS:t Eriksgatan 113
Jobbnummer 4671181
Observera att sista ansökningsdag har passerat.