Löneadministratör

Värnamo Kommun / Administratörsjobb / Värnamo
2025-03-31


Visa alla administratörsjobb i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo, Jönköping, Simrishamn, Ludvika eller i hela Sverige

Värnamo kommun ligger mitt i Småland, där E4 möter väg 27, i en tillväxtregion med Gnosjöanda och hög sysselsättning. Som medarbetare hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en värdefull arbetsdag, som ger värde för såväl dig som för medborgarna.

Publiceringsdatum
2025-03-31

Beskrivning
Medborgarförvaltningen söker en erfaren personal- och löneadministratör

Medborgarförvaltningen arbetar med frågor som hör till Medborgarnämnden och inom verksamhetsområdena individ- och familjeomsorg, integration, fritidsverksamhet samt arbetsmarknadsåtgärder.

Medborgarförvaltningen har ca 200 personer anställda och ca 150 personer med arvode. Du ingår i ett administrativt team som arbetar tillsammans med att säkerställa vår verksamhet. Du kommer att ha ett nära samarbete med vår andra personal- och löneadministratör och arbetar med varandras ärenden vid frånvaro.

Dina arbetsuppgifter
Är du en noggrann person med ett bra sifferminne? Har du några års erfarenhet av en liknande befattning och arbetat i lönesystemet Heroma? Då har vi arbetet för dig!

Vi söker en personal- och löneadministratör som kommer ansvara för cirka 100 löner. Din roll som löneadministratör hos oss kommer innefatta månatlig framställande av löner, kontroll och inrapportering av löneunderlag, tolkning av lagar och avtal, biträda i rekryteringsfrågor, medverka i att utveckla och förbättra vår administrationsfunktion samt rådgivning m.m. i löne-och personalfrågor. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Hos oss får du uppskattning för din kompetens. Din vardag kommer att vara varierad med många kontaktytor inom förvaltningen. Övriga administrativa uppgifter kan komma att ingå t ex utbetalning av medel till kontaktpersoner och familjehem. Introduktion av nya medarbetare, beställning av behörigheter, telefon etc

Kvalifikationer
Krav på eftergymnasial utbildning inom personal- och löneområdet t ex arbetsrätt. För att trivas i denna roll är du noggrann, engagerad och strukturerad. Social kompetens är en förutsättning. Hos oss är hög service och professionalitet viktiga ledord. Därför är det viktigt att du är lyhörd, flexibel, ansvarstagande och har hög serviceförmåga. Du är en lagspelare med utpräglad samarbetsförmåga. Du har lätt för att organisera, förbättra och utveckla processer och flöden och även att se och åtgärda behoven inom ditt yrkesområde. Du behärskar svenska i tal och skrift.

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

Anställningsvillkor
Körkort krävs.

I Värnamo kommun annonseras alla tillsvidareanställningar på heltid. Om du i stället önskar deltid och verksamheten kan tillgodose en lägre sysselsättningsgrad är det givetvis en möjlighet.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.

Ersättning
Individell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/165".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Värnamo kommun (org.nr 212000-0555)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Medborgarförvaltningen, Ekonomiskt bistånd, Ekonomiskt bistånd myndighet

Kontakt
Anna Sundberg
0370378267

Jobbnummer
9254107

Prenumerera på jobb från Värnamo Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värnamo Kommun: