Löneadministratör
Randstad AB / Administratörsjobb / Göteborg
2025-03-20
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-03-20Dina arbetsuppgifterHar du erfarenhet som löneadministratör, men även ett intresse för ekonomi? Har du tidigare erfarenhet av att tolka kollektivavtal? Då har vi tjänsten för dig!
Just nu söker vår kund i Göteborg en löneadministratör under en period av 4-6 månader under en övergångsperiod för att säkerställa den löpande hanteringen för en effektiv och strukturerad löne- och ekonomihantering. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta att:
Tillsammans med en kollega, löpande administrera och ha ansvar för bolagets lönehantering för cirka 220 medarbetare per månad.
Vara behjälplig i diverse löne- och personalfrågor.
Skriva anställningsavtal, registrering av tjänstepension, statistikrapportering, sammanställa arbets- och tjänstgöringsintyg, ta fram LAS-listor med mera.
Löpande registrera och bokföra inkommande leverantörsfakturor. Vidare kan ytterligare arbetsuppgifter inom ekonomiavdelningen förekomma.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Detta är ett konsultuppdrag på 80% i början av maj och kommer att fortlöpa under 4-6 månader. Förläggning av arbetstiden på 80% sker i samråd med ekonomichef (dock minst fyra dagar i veckan på plats).
Ansvarsområden
Tillsammans med en kollega, löpande administrera och ha ansvar för bolagets lönehantering för cirka 220 medarbetare per månad.
Vara behjälplig i diverse löne- och personalfrågor.
Skriva anställningsavtal, registrering av tjänstepension, statistikrapportering, sammanställa arbets- och tjänstgöringsintyg, ta fram LAS-listor med mera.
Löpande registrera och bokföra inkommande leverantörsfakturor. Vidare kan ytterligare arbetsuppgifter inom ekonomiavdelningen förekomma.
KvalifikationerVi söker en person med erfarenhet av:
Arbete med lön och personalfrågor i minst två år.
Att ha arbetat i löne- och personaladministrationsprogram, meriterade med erfarenhet av Hogia Lön Plus samt Hogia Personal.
Att arbeta utefter och förmågan att tolka kollektivavtal, meriterad HÖK/AB.
Att hantera ferielöneberäkning är meriterade
Mycket kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Goda kunskaper inom office paketet
ErfarenheterLöneadministration
Om företagetRandstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ersättning Hourly
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Jobbnummer 9234595