Löne- och HR-adminstratör till deltidsuppdrag i Östhammar!

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Östhammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Östhammar, Uppsala, Heby, Tierp, Sala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Östhammar, Uppsala, Heby, Tierp, Sala eller i hela Sverige

Har du erfarenhet som löneadministratör och söker en ny utmaning på deltid? Då har vi uppdraget för dig med egen bil på välkänt energibolag i Östhammar!

Hur ser din arbetsdag ut?
Som Lön & HR Administratör hos vår kund inom elbranschen ansvarar du för hela processen ifrån anställning till avslut, inklusive förändringar däremellan. Efter varje månads lönekörning är du ansvarig för att göra avstämningar och upprätta skattedeklarationer samt att även ta fram annan statistik som görs månadsvis. Vår kund arbetar i ett ärendehanteringssystem, ur vilket de får ärenden som de sedan administrerar. Teamet finns på fem kontor inom Sverige, där de arbetar över gränserna och enligt samma processer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Lön & HR administratör

• Lön & HR Administration
• Ansvara för hela löneprocessen
• Administrera nyanställningar/avslut samt övriga anställningsvillkor
• Upprätta anställningsavtal
• Avstämningar av konton
• HR statistik och diverse rapportering
• Ge support till chefer och medarbetare bland annat i generella frågor kring anställningsvillkor

De första (5-6) månaderna kommer du att jobba 75 % för att sedan gå ner i tid till 50 %. Därefter kan det eventuellt bli aktuellt att gå upp i tid. Uppdraget är på tillsvidarebasis med chans till anställning hos kund!

Vem trivs här?
Du som har erfarenhet av självständigt lönearbete och som även är van att arbeta i Officepaketet, främst Excel kommer snabbt kunna göra en insats! Om du kan SAP R/3 ses detta som meriterande. Som person är du serviceinriktad, positiv och engagerad. Du har förmågan att organisera ditt arbete och vara mycket strukturerad och noggrann. Du är flexibel och klarar av att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Du behöver också ha körkort och tillgång till egen bil.

Vad erbjuder vi?
Ett uppdrag hos en välkänd uppdragsgivare som är bra att ha med på CV:t!

Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas omgående. Det finns möjlighet att uppdraget övergår i anställning direkt hos kunden. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. 

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag som höjs successivt med anställningstiden ch rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco Office & HR förmedlar tjänster på olika nivåer inom områdena administration, HR, sälj- och marknad, Supply Chain m.fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många innovativa mindre företag. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. 

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Publiceringsdatum
2014-10-24

Arbetstider och omfattning
Deltid Varierande sysselsättningsgrad! De första 5-6 månaderna 75 % sedan 50 % och därefter eventuellt gå upp i sysselsättningsgrad.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-23
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elinor Eliasson

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Dragarbrunnsgatan 42
75320 UPPSALA

Kontorsadress
Dragarbrunnsgatan 42

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2043757

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: