Lokalförvaltare till förvaltningssektionen

Polismyndigheten - Västerås - Västgö / Fastighetsskötarjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla fastighetsskötarjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Västerås - Västgö i Västerås

Lokalförsörjningsenhetens uppdrag är att säkerställa att myndigheten har ändamålsenliga lokaler på kort och lång sikt. Lokalförsörjningsenheten finns i hela landet och består av tre sektioner: förvaltning, projekt och utveckling.

Lokalförsörjningsenheten är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning. Vill du veta mer? Läs mer om ekonomiavdelningen här

Polismyndigheten är inne i en expansiv fas, därför behöver nya polisstationer byggas och standarden på flera lokaler höjas. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,5 miljoner kvadratmeter. Lokalbeståndet innehåller både nya och moderna Polishus samt äldre bestånd. I och med vår tillväxtresa kommer du som förvaltare även att jobba med mindre ombyggnationer och lokalanpassningar. Polismyndighetens mångfacetterade uppdrag gör vårt bestånd unikt, allt från vanliga kontorslokaler till speciella funktionslokaler som t.ex. datahallar, övningslokaler, skjutbanor, arrestavdelningar, rum för vapenförvaring, arkiv, forensiska stationer och labb, m.m.

Som lokalförvaltare kommer du tillhöra gruppen för Fastighetsförvaltning Mitt tillsammans med 6 stycken kollegor. Gruppen har medarbetare i Västerås, Uppsala och övriga Västmanland och det finns möjlighet att arbeta på distans 1-2 dagar i veckan efter samråd med chef. Som statligt anställd på Polismyndigheten erbjuder vi även särskilda förmåner kring pension, föräldralön, friskvård m.m. Andra förmåner finner du här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/

Publiceringsdatum
2024-01-04

Dina arbetsuppgifter
Som lokalförvaltare säkerställer du att lokalerna är verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva avseende ditt lokalbestånd. Du ansvarar för att förvalta, projektleda mindre och större anpassningar samt samordna och utveckla befintligt lokalbestånd.

Rollen innebär många kontaktytor och du samarbetar med såväl andra lokalförvaltare, fastighetsstrateger, projektledare som jurister och ramavtalsleverantörer. Du samarbetar vidare med inköps- och serviceenheten, IT-avdelningen och säkerhetsavdelningen samt tätt med verksamheten. Som lokalförvaltare agerar du kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger långsiktiga relationer med övriga interna verksamheter.

Arbetsuppgifter är i huvudsak följande, men andra uppgifter kan också förekomma:
Utifrån hyresgästperspektiv säkerställa att lokalerna är verksamhetsanpassade
Budgetera fasta och rörliga kostnader för ditt lokalbestånd samt medverka i uppföljning tillsammans med våra ekonomicontrollers.
Driva mindre och större lokalanpassningsprojekt samt delta i projektgrupper vid större ombyggnationer/ nybyggnationsprojekt.
Offertförfrågningar, kostnadsuppskattningar och avrop från ramavtalsleverantörer
Medverka tillsammans med hyresjurister i framtagandet av hyres- och serviceavtal
Besvara lokalförsörjningsfrågor samt agera rådgivande gentemot verksamheten
Arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten

Resor ingår i arbetet med Polisens lokalbestånd, framförallt i närområdet, men resor nationellt kan även förekomma.

Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
För funktionen relevant akademisk utbildning eller examen från relevant YH-utbildning, (t.ex. som fastighetsingenjör, teknisk förvaltning, fastighetsförvaltning eller liknande inriktning). Alternativt att du har motsvarande förvärvad yrkeserfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
Erfarenhet av arbete (i närtid) i en för tjänsten relevant roll, vi ser att du har minst några års relevant yrkeserfarenhet
Yrkeserfarenhet och god kompetens kring hantering av hyres- och serviceavtal
B-körkort, och god vana att köra bil
Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Följande är meriterande:
Det är bra ifall du har kompetens kring någon eller några av nedanstående meriterande kompetenser och tekniker, men du behöver inte ha kompetens kring allt, då du kommer att få möjlighet att få påbyggnad/lära dig på plats hos oss.
Erfarenhet av projektledning, både mindre och större projekt
Erfarenhet av byggentreprenader
Erfarenhet av fastighetssystem
Erfarenhet och kompetens av LOU
Goda generella IT- kunskaper, t.ex. kring Officepaketets olika delar
God generell ekonomisk kompetens, företrädesvis inom inköp, budgetering, upphandling eller motsvarande

Dina personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har god förmåga att verka relationsskapande med ett serviceinriktat förhållningsätt till verksamhet, kollegor och andra som berörs. Du kommer att verka i en miljö med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik, för att trivas är det därför viktigt att du kan strukturera ditt arbete på ett självständigt sätt. Med verksamhetens bästa i fokus har du en god förmåga att omprioritera efter behov, samt förmåga att kunna fatta egna beslut samtidigt som du har en solidarisk inställning till de beslut som fattas.

Vidare ser vi att du är en god kommunikatör med förmåga att anpassa din kommunikation efter målgrupp/mottagare, samt att du är engagerad med eget driv, där vi sätter värde till att du vill utvecklas, har förmåga att lära nytt och delar med dig av din kompetens i utbytet med dina kollegor.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och dina personliga egenskaper.

Övrig information

Anställningen
Tillsvidareanställning med funktion som lokalförvaltare
Anställningen kan komma att inledas med en provanställning
Placering: Västerås, eller enligt överenskommelse inom närområdet/arbetsområdet
Arbetstid: Dagtid / flextid
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den: 24 januari 2024 via e-post till jobb.na@polisen.se. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Märk din ansökan med ref.nr: A006.299/2024 i mailets ärendemening.

I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-24
E-post: jobb.na@polisen.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Polismyndigheten - Västerås - Västgö

Kontakt
HR-konsult
Emil Bengtsson
emil.bengtsson@polisen.se

Jobbnummer
8368775

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Västerås - Västgö

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Västerås - Västgö: