Lokalförvaltare, placering Sundsvall eller Östersund
Polismyndigheten / Fastighetsskötarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla fastighetsskötarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Södertälje,
Sigtuna eller i
hela Sverige Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu lokalförvaltare till förvaltningssektionen som utmärker sig genom sina relationsbyggande-, initiativ-, samt problemlösande förmågor. Vill du få utlopp för dessa har vi jobbet för dig. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Beskrivning av arbetsplats
Polismyndigheten är inne i en expansiv fas, därför behöver nya polisstationer byggas och standarden på flera lokaler höjas. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,5 miljoner kvadratmeter lokaler fördelat på 1 100 hyresavtal till en hyreskostnad om 2,3 miljarder kronor.
Lokalförsörjningsenheten är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning. Enhetens uppdrag är att säkerställa att myndigheten har ändamålsenliga lokaler på kort- och lång sikt. Lokalförsörjningsenheten finns i hela landet och består av cirka 90 medarbetare uppdelade på tre sektioner: förvaltning, projekt och utveckling.
Fastighetsförvaltningssektionen ansvarar för drift och underhåll i befintligt lokalbestånd och har kontinuerlig dialog med hyresvärdar och polisens verksamheter som använder lokalerna. Vi är organiserade i sju grupper: Syd, Väst, Öst, Stockholm, Bergslagen och Nord/Mitt. Grupperna ansvarar för respektive geografiskt område vilket också inkluderar nationella avdelningar.
Du kommer tillhöra förvaltningsgrupp Nord med åtta förvaltare, en koordinator och gruppchef. Ditt bestånd Jämtland/ Västernorrland har ett blandat bestånd med åtta orter i respektive län, som både har nya och moderna Polishus samt äldre 70-tals bestånd. Detta innebär att du i din roll både kommer jobba med ombyggnation, lokalanpassningar samt nyproduktion. Vidare är vårt bestånd unikt med teknikintensiva lokaler med höga säkerhetskrav.
Enheten är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning. Vill du veta mer? Läs mer om ekonomiavdelningen här
Publiceringsdatum2021-11-11Dina arbetsuppgifterSom lokalförvaltare säkerställer du att lokalerna är verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva avseende ditt lokalbestånd. Du ansvarar för att förvalta, samordna och utveckla befintligt lokalbestånd. Beståndet är omfattande till sin storlek och innefattar teknikintensiva verksamheter som ställer höga tekniska krav på lokalerna, inte minst vad gäller säkerhet och strömförsörjning.
Du samarbetar tillsammans med såväl andra lokalförvaltare, fastighetsstrateger, projektledare som jurister och ramavtalsleverantörer. Du samarbetar vidare med inköps- och serviceenheten, IT-avdelningen och säkerhetsavdelningen. Som lokalförvaltare agerar du som kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer och du har en god dialog och bygger interna relationer med övriga interna verksamheter.
Arbetsuppgifter är i huvudsak följande, men andra uppgifter kan också förekomma:
Utifrån hyresgästperspektiv säkerställa lokalerna är verksamhetsanpassade
Delta i budget- och uppföljningsarbetet avseende ditt lokalbestånd
Driva mindre investeringsinitiativ samt delta i projektgrupper vid större ombyggnationer/ lokalanpassningar
Offertframtagning, kostnadsuppskattningar och avrop från ramavtalsleverantörer
Medverka i framtagandet av hyres- och serviceavtal
Besvara lokalförsörjningsfrågor samt agera rådgivande gentemot verksamheten
Arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten
Arbete kan komma att ske på andra platser i Sverige. Resor ingår i arbetet, främst inom region Nord, men även nationellt.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
relevant eftergymnasial utbildning (t.ex. teknisk förvaltare, fastighetsingenjör) alternativt annan utbildning kombinerad med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
aktuell relevant erfarenhet från en liknande roll
god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift
B-körkort, då resor ingår i tjänsten
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
erfarenhet av projektledning, framförallt ombyggnation/ lokalanpassningar
erfarenhet av arbete med teknikintensiva verksamheter och lokaler
erfarenhet av att arbete med större fastighetsobjekt
kunskap och/ eller erfarenhet av hyres- och serviceavtal
goda kunskaper i Officepaketet
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge god service, är relationsskapande och självständigt driver arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är flexibel, har förmåga att omprioritera i arbetet vid behov och trivs i en miljö med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare är du en god kommunikatör och trivs med att samarbeta samt har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Utöver det ställer rollen krav på att du är strukturerad och noggrann.
Du agerar i enlighet med polisens medarbetarpolicy där du företräder Polismyndigheten och stärker förtroendet hos allmänheten. Du har förmåga att kombinera effektivitet, engagemang och tillgänglighet i arbetet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Rollen kräver svenskt medborgarskap.
ÖVRIG INFORMATION
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovning Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till
jobb.na@polisen.se senast onsdagen den 24/11. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A638.009/2021 i mailets ärendemening.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-24
FöretagPolismyndigheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A638.009/2021".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076),
https://polisen.se/ Ansökan E-post:
jobb.na@polisen.se Arbetsplats Polismyndigheten
Kontakt Nås via Polisens växel 11414
SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST och SEKO Polisen
0000000 Jobbnummer 6113398
Observera att sista ansökningsdag har passerat.