Lokalförvaltare med stor erfarenhet till förvaltningssektionen
Polismyndigheten - Luleå - Skeppsbro / Fastighetsskötarjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla fastighetsskötarjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Luleå - Skeppsbro i Luleå Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu lokalförvaltare med intresse och kunskap för förvaltning som utmärker sig genom sin goda samarbets- samt problemlösande förmåga. Vill du få utlopp för dessa har vi jobbet för dig. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Polismyndigheten är inne i en expansiv fas, därför behöver nya polisstationer byggas och standarden på flera lokaler höjas. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,5 miljoner kvadratmeter. Lokalförsörjningsenhetens uppdrag är att säkerställa att myndigheten har ändamålsenliga lokaler på kort och lång sikt. Lokalförsörjningsenheten finns i hela landet och består av tre sektioner: förvaltning, projekt och utveckling. Fastighetsförvaltningssektionen ansvarar för drift och underhåll i befintligt lokalbestånd och har kontinuerlig dialog med hyresvärdar och polisens verksamheter som använder lokalerna. Sektionen är organiserad i sju grupper: Syd, Väst, Öst, Stockholm, Bergslagen, Nord och Mitt. Grupperna ansvarar för respektive geografiskt område vilket också inkluderar nationella avdelningar.
Lokalförsörjningsenheten är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning.
Läs mer om ekonomiavdelningen:
https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/var-verksamhet/jobb-ekonomiavdelningen/Publiceringsdatum2023-12-18Dina arbetsuppgifterSom lokalförvaltare säkerställer du att lokalerna är verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva avseende ditt lokalbestånd. Du ansvarar för att förvalta, samordna och utveckla befintligt lokalbestånd.
Rollen innebär många kontaktytor och du samarbetar med såväl andra lokalförvaltare, fastighetsstrateger, projektledare som jurister och ramavtalsleverantörer. Du samarbetar vidare med inköps- och serviceenheten,
IT-avdelningen och säkerhetsavdelningen. Som lokalförvaltare agerar du kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger långsiktiga relationer med övriga interna verksamheter.
Arbetsuppgifter är i huvudsak följande, men andra uppgifter kan också förekomma:
Utifrån hyresgästperspektiv säkerställa lokalerna är verksamhetsanpassade
Arbeta i budget- och uppföljningsarbetet avseende ditt lokalbestånd
Driva mindre investeringsinitiativ samt delta i projektgrupper vid större ombyggnationer/ lokalanpassningar
Offertframtagning, kostnadsuppskattningar och avrop från ramavtalsleverantörer
Framtagandet av hyres- och serviceavtal
Besvara lokalförsörjningsfrågor samt agera rådgivande gentemot verksamheten
Arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten
Resor ingår i arbetet, främst inom region Nord men kan förekomma även nationellt.
KvalifikationerDetta är en möjlighet för dig som har:
Yrkes- och/ eller akademisk utbildning (t.ex. teknisk förvaltare, fastighetsingenjör) alternativt annan utbildning kombinerad med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Erfarenhet från en liknande roll, exempelvis som förvaltare eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
B-körkort
Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet av projektledning, framförallt mindre ombyggnationer/lokalanpassningar
Erfarenhet av byggentreprenader
Goda kunskaper och erfarenhet av hyres- och serviceavtal
Erfarenhet av fastighetssystem
Erfarenhet och kunskap av LOU
Goda IT- kunskaper, exempelvis av Officepaketet
Goda ekonomiska kunskaper, företrädesvis inom inköp, budgetering, upphandling eller motsvarande
Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Dina personliga egenskaperArbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge god service, är relationsskapande och självständigt driver arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är flexibel, har förmåga att omprioritera i arbetet vid behov och trivs i en miljö med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare är du en god kommunikatör och trivs med att samarbeta samt har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Utöver det ställer rollen krav på att du är strukturerad och noggrann. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel 114 14
Övrig information
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev och via e-post till
jobb.na@polisen.se senast den 8 januari 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A720.198/2023 i mailets ärendemening.
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen, vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under
https://polisen.se/krigsplacering och
https://polisen.se/sakerhetsprovningPolismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på
https://polisen.se/personuppgifter/rekryteringDin ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-08
E-post:
jobb.na@polisen.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A720.198/2023".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Arbetsplats Polismyndigheten - Luleå - Skeppsbro
Kontakt Rekryterande chef
Jan Andersson
jan-i.andersson@polisen.se Jobbnummer 8335373
Observera att sista ansökningsdag har passerat.