Lokal- och inköpsansvarig

Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen i Stockholm, Upplands Väsby, Västervik, Vimmerby, Hultsfred eller i hela Sverige

Enheten för nämndsekretariat och internt stöd
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen i Stockholms Läns Landsting ansvarar för att länets invånare erbjuds en god hälso- och sjukvård. Hälso- och sjukvården står inför stora utmaningar med fokus på bland annat stärkt valfrihet för patienterna och ökad mångfald bland vårdleverantörerna. Utifrån befolkningens behov beslutar förvaltningen om hälso- och sjukvårdsuppdrag, sluter avtal med vårdleverantörerna och följer upp vårdens kvalitet och resultat. Förvaltningen har en budget på drygt 45 miljarder kronor.
Enheten för Nämndsekretariat och internt stöd svarar för administrationen till den politiska organisationen, d.v.s. till Hälso- och sjukvårdsnämnden, dess utskott, styrelser och programberedningar. Enheten svarar också för förvaltningens registratur och interna stöd, d.v.s. det som har med arbetsplatsen att göra som lokalfrågor, kontorsservice och IT. På enheten arbetar totalt 14 personer.
Vi söker en prestigelös mångsysslare som ska kunna hugga i där det behövs. Arbetsuppgifterna innebär i huvudsak att:
• Ansvara för flyttning av arbetsplatser främst inom men ibland mellan lokaler
• Ansvara för avtalsskrivning och avtalsuppföljning av kontorsservice, städ, material distribution och el. (Upphandling enligt LOU förekommer)
• Planera och köpa in möbler och inventarier
• Utforma och uppdatera rutiner inom området samt ansvara för att intranätsidorna om intern service är uppdaterade
• Hantera fakturor och anläggningsregister samt delta i hantering av larmsystemet och brandskyddsarbete. Vid behov även hantera telefonifrågor
Vi söker dig som minst har gymnasieexamen och flerårig bred erfarenhet av lokal- och inköpsfrågor. Du bör ha erfarenhet av upphandlingar, avtalsskrivning och leverantörskontakter. Du har kunskaper i Office-paketet och gärna erfarenhet av larm- och ekonomisystem.
Eftersom arbetet innebär många kontakter med chefer och medarbetare krävs att du är serviceminded och kommer överens med alla olika typer av människor. Du trivs med att arbeta självständigt och kan strukturera och organisera ditt arbete. Du har ett praktiskt handlag och känsla för smak och stil. Du ser vad som behöver göras. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Det är ett plus i kanten om du är intresserad av telefoni- och miljöfrågor.
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen
Box 6909
102 39 Stockholm
Besöksadress: Hantverkargatan 11B

Publiceringsdatum
2011-11-25

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-15
Ange följande referens när du ansöker: HSNF-11-20096
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Tina Holmström, 08-123 13 333

Facklig kontakt
Vårdförbundet Jan-Olov Wiklund, 08-123 13 465
SACO Johan Tallroth, 08-123 13 468
Vision Heléne Söderholm, 08-123 14 054

Företag
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen

Adress
Hälso- och sjukvårdsförvaltningen
Box 6909
10239 Stockholm

Jobbnummer
1090327

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hälso- och Sjukvårdsförvaltningen: