Logistiksamordnare till Upphandlingsavdelningen

Örebro kommun / Logistikjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Till vår Upphandlingsavdelning söker vi nu en Logistiksamordnare

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, generositet och höga ambitioner. Du erhåller kontinuerlig kompetensutveckling och får möjlighet att medverka i utvecklingen av processerna inom upphandlings- och logistikområdet.

Om tjänsten
Örebro införde i början av december 2015 en samordnad varudistribution vilket innebär att ansvaret för distributionen överfördes från de enskilda varuleverantörerna till en externt upphandlad leverantör. Som logistiksamordnare kommer du att vara kommunens representant gentemot leverantören av distributionscentralen och transporttjänsterna. I samråd med leverantörerna utvecklar du kontinuerligt rutiner så att kommunens transporter kvalitetssäkras och följs enligt uppdragsbeskrivning. I tjänsten ingår även ett uppföljningsansvar samt att vara en kontaktyta gentemot kommunens varubeställare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• koordinera och optimera logistikflödet inom kommunen
• tät dialog med utförare av transporter
• hantera e-handelsfrågor med koppling till distribution
• stödja upphandlare i avtalsfrågor
• stödja kommunens beställare i inköpsfrågor
• ingå i nätverk inom området

Publiceringsdatum
2018-05-25

Kompetenser
- akademisk examen gärna inom logistik, ekonomi eller juridik alternativt YH-utbildning inom logistik
• erfarenhet från arbete inom logistik- och transportbranschen
• mycket goda Excelkunskaper

För att passa i rollen behöver du vara noggrann, ha en god analytisk förmåga samt ha erfarenhet och förståelse hur kvalitetssäkringsprocesser fungerar. Arbetet ställer krav på att du på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har lätt för att samarbeta med beställare från olika kompetensområden. Som kommunens representant gentemot leverantörer har du även en hög integritet för att avtalen följs. Givetvis ska du även vara engagerad och aktivt delta i utvecklingsarbete.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande
• erfarenhet av upphandling och inköp
• erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation
• kunskap om LOU

Omfattning och tillträde
Tillsvidare, heltid
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Upphandlingsavdelningen ingår i Örebro kommuns Kommunstyrelseförvaltning. Vi upphandlar varor och tjänster till kommunens förvaltningar och Örebro läns kommuner.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2018-06-10.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christoffer Odstam, Enhetschef 019-21 17 97
SACO Expedition, 019-21 30 96
Vision, Expedition, Facklig representant 019 - 21 11 93

Företag
Örebro Kommun

Adress
Örebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro

Kontorsadress
Box 30060

Jobbnummer
4165430

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: