Logistiksamordnare till Upphandlingsavdelningen
Örebro kommun / Logistikjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Till vår Upphandlingsavdelning söker vi nu en Logistiksamordnare
Vi erbjuder ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande, generositet och höga ambitioner. Du erhåller kontinuerlig kompetensutveckling och får möjlighet att medverka i utvecklingen av processerna inom upphandlings- och logistikområdet.
Om tjänsten
Örebro införde i början av december 2015 en samordnad varudistribution vilket innebär att ansvaret för distributionen överfördes från de enskilda varuleverantörerna till en externt upphandlad leverantör. Som logistiksamordnare kommer du att vara kommunens representant gentemot leverantören av distributionscentralen och transporttjänsterna. I samråd med leverantörerna utvecklar du kontinuerligt rutiner så att kommunens transporter kvalitetssäkras och följs enligt uppdragsbeskrivning. I tjänsten ingår även ett uppföljningsansvar samt att vara en kontaktyta gentemot kommunens varubeställare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• koordinera och optimera logistikflödet inom kommunen
• tät dialog med utförare av transporter
• hantera e-handelsfrågor med koppling till distribution
• stödja upphandlare i avtalsfrågor
• stödja kommunens beställare i inköpsfrågor
• ingå i nätverk inom området
Publiceringsdatum2018-05-25Kompetenser - akademisk examen gärna inom logistik, ekonomi eller juridik alternativt YH-utbildning inom logistik
• erfarenhet från arbete inom logistik- och transportbranschen
• mycket goda Excelkunskaper
För att passa i rollen behöver du vara noggrann, ha en god analytisk förmåga samt ha erfarenhet och förståelse hur kvalitetssäkringsprocesser fungerar. Arbetet ställer krav på att du på ett tydligt sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har lätt för att samarbeta med beställare från olika kompetensområden. Som kommunens representant gentemot leverantörer har du även en hög integritet för att avtalen följs. Givetvis ska du även vara engagerad och aktivt delta i utvecklingsarbete.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• erfarenhet av upphandling och inköp
• erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation
• kunskap om LOU
Omfattning och tillträde
Tillsvidare, heltid
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Upphandlingsavdelningen ingår i Örebro kommuns Kommunstyrelseförvaltning. Vi upphandlar varor och tjänster till kommunens förvaltningar och Örebro läns kommuner.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2018-06-10.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristoffer Odstam, Enhetschef 019-21 17 97
SACO Expedition, 019-21 30 96
Vision, Expedition, Facklig representant 019 - 21 11 93
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro
KontorsadressBox 30060
Jobbnummer 4165430
Observera att sista ansökningsdag har passerat.