Leveransplanerare till Svensk Bygglogistik i Stockholm
Svensk Bygglogistik AB / Företagsförsäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsförsäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svensk Bygglogistik AB i Stockholm,
Uppsala,
Eskilstuna,
Västerås,
Örebro eller i
hela Sverige Vi på Svensk Bygglogistik ska förändra byggbranschen! Är du med? Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet:
www.bygglogistik.se Vi på Svensk Bygglogistik ska förändra byggbranschen! Är du med?
Bygglogistik är en partner som hjälper beställare av byggprojekt att tänka efter före kring hela logistikprocessen. Vi kan också se till att planerna blir verklighet och att rätt material står på rätt plats när byggnadsarbetarna kommer till jobbet. Det sparar både tid och pengar, samtidigt som beställaren inte behöver fundera över hur man smartast hanterar alla tusentals transporter som kommer till ett byggområde och hur omgivningen påverkas av dem. För mer info om vår verksamhet:
www.bygglogistik.seVi på Svensk Bygglogistik söker nu dig som tillsammans med ett mindre team från Bygglogistik vill vara med och utgöra en väldigt viktig funktion i en av våra logistikentreprenader i Stockholm.
Publiceringsdatum2017-07-12Dina arbetsuppgifterSom leveransplanerare blir du den som administrerar vårt logistik- och planeringssystem LogNet på plats. I systemet sker transportbokningar, granskning av bokningar, resursbokningar (truckar, kranar etc.) men även uppföljning och sammanställning av statistik. Som leveransplanerare är du den som säkerställer ytor och transportvägar på byggarbetsplatsen samt samordnar och medverkar vid byggets APD- och logistikmöten. I tjänsten ingår en hel del egen aktivitet ute i byggproduktionen där du "rekar" och för en aktiv dialog med involverade personer och företag. Leveransplaneraren är den som planerar och avropar lossningsresurser så att våra intransporter kan ske så optimalt som möjligt och lägger en viktig grund för en hållbar och lönsam affär.
För att lyckas i rollen:
Som person har du en naturlig fallenhet för ordning och reda och trivs med att följa fungerande rutiner som ligger till grund för vår optimering av logistikflödena inne på området. Planering, administration, kommunikation samt uppföljningar utgör större delen av din vardag. Då du kommer att ha en hel del kontakter ute på byggarbetsplatsen samt vara med vid logistikmöten, bör du trivas med att kunna samordna och förmedla relevant information till den/de som behöver den för att flödet skall kunna löpa på så bra som möjligt. Detta kräver att du är tydlig i din kommunikation, så väl i tal som i skrift och alltid värnar om att upprätthålla hållbara och långsiktiga relationer.
Utöver ovan beskrivning bör du kunna identifiera dig med- och vilja arbeta för ett företag som agerar och arbetar utifrån värderingarna: sunt förnuft, ödmjukhet, serviceinriktat och innovativt.
Du som söker har en relevant gymnasieutbildning i grunden. Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare kopplat till logistik och transportflöden.
Vi erbjuder:
För rätt person ser vi inga begränsningar för dig i vår expansiva fas och utveckling men vi vill gärna lära känna dig först, vilket innebär att vi erbjuder en provanställning på 6 månader som kan övergå i en tillsvidareanställning om vi trivs med varandra. Hos oss får rätt person möjlighet att växa med oss.
Så ansöker duFör mer information om vår verksamhet: [www.bygglogistik.se] (
http://www.bygglogistik.se) . Ansök senast 6 augusti 2017. Vi tillämpar löpande urval. Vid eventuella frågor, ta kontakt med HR-ansvarig Pierre Nyberg, 072 571 03 67. Tillträde enligt överenskommelse.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPierre Nyberg
FöretagSvensk Bygglogistik AB
AdressSvensk Bygglogistik AB
Ullevigatan 19
41140 Göteborg
KontorsadressUllevigatan 19
Jobbnummer 3602869
Observera att sista ansökningsdag har passerat.