LensWay söker Kundservicemedarbetare till vår svenska marknad
LensWay / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos LensWay i Stockholm,
Täby,
Kalmar,
Göteborg,
Falkenberg eller i
hela Sverige LensWay grundades 1999 och har växt snabbt. Idag är vi Europas största onlinebutik för kontaktlinser och glasögon. Bakom framgången står ca. 200 entusiastiska och duktiga medarbetare. Vi har en prisbelönt Kundservice och varje år skickar vi över en miljon försändelser till kunder i hela Europa. LensWay är en uppstickare och prispressare på optikmarknaden och vi har en stark tradition av att alltid stå på kundens sida. Sedan 2004 ingår LensWay i Coastal Contacts-koncernen som är noterad på Toronto Stock Exchange. Sedan ett par år tillbaka har LensWay stärkt sin position med egna butiker och erbjuder idag även synundersökningar på bl. a. den svenska marknaden.
Publiceringsdatum2013-10-23Dina arbetsuppgifterVåra kunder är viktiga för oss och därför har LensWays internationella Kundservice, Customer Sales & Service, en central roll i verksamheten. Vi söker nu en svensk kundservicemedarbetare.
Arbetsuppgifterna består i att hjälpa och besvara våra kunders frågor via telefon, e-post och sociala medier. Du kommer ge produktinformation om linser, glasögon och våra övriga tjänster med målet att lägga kundens order. I arbetsrollen ingår merförsäljning i form av att erbjuda kunden LensWays aktuella kampanjer och att informera om tjänster och produkter. Andra arbetsuppgifter kan förekomma. Vi här hos LensWay ser oss som ett Team och hjälper varandra när vi har möjlighet.
Du har ansvar för att kunden alltid känner sig nöjd och uppmärksammad och din kommunikation mot kunden kommer att följas upp genom regelbundna kvalitetsmätningar och återkopplingar.
Vi har öppet vardagar och helger. Tjänsten är en heltidsbefattning och din arbetstid förläggs till både vardagar och helger.
KvalifikationerVi söker dig som är engagerad, kundfokuserad och har en stark känsla för service. Som person är du självgående, ordningsam och strukturerad. Du har god datorvana och kommunikationsförmåga, och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift. Du har svenska som modersmål. Övriga språkkunskaper är meriterande. Arbetet hos oss har fokus på effektivitet och kvalitet och det är viktigt att du snabbt kan se och prioritera saker i rätt ordning, vilket också ställer höga krav på flexibilitet och anpassningsförmåga. Hos oss behöver du inte ha flera bollar i luften samtidigt, det räcker med en - kunden.
Det är viktigt att du har ett trevligt och förtroendeingivande sätt och att du älskar att ge service och känner att merförsäljning ingår i den. Eftersom många av våra kontakter sker via telefon är en glad och pigg telefonröst viktig. Då du dagligen har kontakt med våra kunder kommer du att fungera som ambassadör för företaget.
En fullgjord gymnasieutbildning är ett krav.
Personlighet
Du tycker om att ha kundkontakt och har ett stort fokus på service. Du är en god kommunikatör som förstår kundens behov.
Då LensWay är ett företag i stark tillväxt tror vi att du är en flexibel person som har lätt för att anpassa dig till tempoväxlingar och nya förutsättningar. Du är en engagerad lagspelare som värnar om dina kollegor, samtidigt som du fokuserat kan arbeta mot uppsatta mål. Du har ambitionen att utvecklas med oss inom kundservice under en längre tid.
Så ansöker duVi kallar löpande till intervjuer så är du intresserad klickar du på länken nedan och söker arbetet snarast. Vi vill ha ditt CV, två referenser samt ett personligt brev där du tydligt beskriver dig själv som person och vad som driver dig att arbeta i ett företag som LensWay.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-31
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLensWay
AdressLensWay
Österögatan 4
16440 KISTA
Jobbnummer 1684563
Observera att sista ansökningsdag har passerat.