Ledigt jobb som kommunikatör i Stockholm!

Experis Finance / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Har du några års erfarenhet av att jobba som kommunikatör och vill fortsätta din utveckling med oss på Experis Finance? Till vår kunds kommunikationsavdelning söker vi nu en kommunikatör som ska ha en bred och självständig roll med fokus på utveckling och planering av den kundnära kommunikationen i den dagliga förvaltningen och i olika renoverings- och nyproduktionsprojekt. Uppdraget förväntas pågå tom 2018-12-31 med eventuella möjligheter till förlängning/rekrytering. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag!

Vad innebär jobbet som kommunikatör?

Du arbetar nära förvaltningen med att bland annat formulera budskap, planera olika typer av kommunikationsinsatser och producera texter och material i rätt tonalitet och kanal. Du kommer till stor del att arbeta i våra digitala och sociala kanaler.
* Fungera som huvudkontakt gentemot förvaltare, fastighetsvärdar och kundvärdar när det gäller den löpande informationen till våra hyresgäster genom t.ex. aviseringar i fastigheter, brevutskick och i digitala kanaler.

• Agera rådgivare mot verksamheten och vara stöd i kommunikationsfrågor, i budskapsformulering och i planeringen av kommunikationsinsatser, till exempel vid stamrenoveringar och nyproduktion.

• Genom utbildningsinsatser bidra till att höja medvetenhet och kunskap i organisationen om hur vi kommunicerar på rätt sätt och med rätt tonalitet.

• Fånga upp aktuella händelser och löpande publicera information eller producera (genom intervjuer eller utifrån annat underlag) redaktionella texter i olika kanaler såsom digitala kanaler, sociala medier och kundbrev.

• Utifrån grafisk profil ta fram informations- och marknadsföringsmaterial såsom annonser, skyltar, informationsblad och affischer.

• Planera, samordna och genomföra externa och interna evenemang, såsom invigningar av nya byggnader och vårt deltagande på Huddingedagarna.

Arbetstider: Vardagar, kontorstid.

Uppdragslängd: Uppdraget förväntas pågå tom 2018-12-31 med eventuella möjligheter till förlängning/rekrytering.

Omfattning: 100 %

Ort: Avdelningen är placerad på huvudkontor i Huddinge Centrum, alldeles intill pendeltåget och cirka 15 minuter från Stockholm C.

Vem söker vi?

• Vi söker dig som har högskoleutbildning inom kommunikation/information eller annan relevant vidareutbildning.

• Du har tre till fem års erfarenhet av en liknande roll eller av att arbeta brett och självständigt med kommunikation, i olika kanaler och med planering av kommunikationsinsatser.

• Du är en mycket god skribent och textredigerare med erfarenhet av att producera olika typer av innehåll eller kommunikation. Du uppskattar att hålla i workshops eller interna utbildningar.

• Du har mycket goda kunskaper i MS Office, har jobbat i något webbpubliceringssystem, med bildbehandling i t ex Photoshop samt med grafisk produktion i InDesign.

• Du har också intresse av och erfarenhet av digital kommunikation.

Som person bör du vara serviceinriktad, självständig, nyfiken, stresstålig och med stort eget driv. För att trivas i denna roll är det dessutom viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är prestigelös samt trivs med att arbeta i en roll med många olika kontakter och parallella arbetsuppgifter.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Publiceringsdatum
2018-02-05

Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Kandidatspecialist Johanna Johnsson på

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-19
Ange följande referens när du ansöker: 38096
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Johnsson johanna.johnsson@manpower.se

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3944197

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: