Ledigt jobb som Investor relations hos MVI i Stockholm

Manpower AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Manpower AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Ledigt jobb som Investor relations finns nu hos MVI i centrala Stockholm.

MVI:s verksamhet bygger på förvärv och långsiktig utveckling av företag genom ett aktivt ägarskap. Som private equity-bolag är vi en del av finansbranschen och arbetar i en miljö med högt tempo som kräver hög integritet och diskretion. Vår vardag innebär ofta korta tidsfrister och många projekt som löper parallellt. Gemensamt för alla våra medarbetare är en grundläggande förståelse för finans och företagande.
En stor del av verksamheten är det ansvar som MVI har till de investerare som möjliggör våra förvärv. Vi strävar ständigt efter att fördjupa våra relationer och höja kvaliteten på vårt arbete gentemot vårt nätverk av investerare, varför vi nu söker dig som har ett genuint engagemang för att skapa och underhålla kundrelationer.

Vad innebär rollen?

I denna rekrytering samarbetar vi med Manpower. Start för tjänsten är i mitten av augusti 2016. Tjänsten är på heltid. Någon enstaka resa per år kan bli aktuell.

Rollen och arbetsmiljön kännetecknas av:

• Korta tidsfrister och många projekt som löper parallellt

• Fokus i rollen är på administration gällande fonden och tidigare portföljbolag. Till detta hör även löpande ansvar för kontoret och en del ekonomiarbete
• Det viktigtaste för tjänsten är att sköta korrespondensen med aktieägare/fondinvesterare samt koordinering och utskick av investerarrapporter
• Koordinering av fundraising, företagsevenemang och investerarmöten
• Ansvar över löpande kontorsfunktioner, köpa in kontorsmaterial, datorer, telefoner, reklamartiklar, blommor, ta emot besökare, kontakt med leverantörer och hyresvärd, handla luncher, posthantering etc.
• Stödja och assistera kollegor/Partners i uppgifter av administrativ karaktär
• En del ekonomiarbete (underlag till bokföring, löne- samt utläggsbetalningar, fakturering, sköta företagets utbetalningar etc.)
• Skriva styrelseprotokoll
• Korrekturläsning av material (investerarrapporter, presentationer etc.)
• Uppdatera hemsidan
• Hantera nyanställningar
• Sköta det administrativa vid köp av bolag, samt tilläggsförvärv
• Hantera utskick till investerare

Vem är det vi söker?

Vi söker dig som har:

• Relevant ekonomisk utbildning på minst kandidatnivå
• Kunskaper inom finansvärlden
• Utmärkt skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på både engelska och svenska
• Goda färdigheter i MS Office (gärna vara en stjärna i Excel och Powerpoint)

Det är meriterande om du även har:

• Arbetat 1-2 år inom en liknande roll som exempelvis Investor relations, administrativ assistent inom bank och finans, en roll inom någon ekonomifunktion eller liknande.
• Erfarenhet av Wordpress (för uppdatering av hemsidan)
• Erfarenhet av Fortnox (för fakturautskick)

Som person är du kundfokuserad och ser god service som en självklar del av arbetet. För att trivas i rollen ser vi att du är prestigelös såtillvida att du har viljan att ta hand om varierande arbetsuppgifter. Du är driven och initiativtagande och motiveras av att arbeta i ett högt tempo och kan hålla många olika arbetsuppgifter igång parallellt, med fortsatt god struktur och med bibehållen fokus. Rollen innebär att du behöver kunna prioritera och ta självständiga beslut och att du ser möjligheten att påverka i de små detaljerna.

Vad erbjuder vi dig?

Denna roll kännetecknas till stor del av "frihet under ansvar" och med rätt inställning ges du en god inblick i en stor del av företaget. Du blir en del i en liten arbetsgrupp med högt i tak, som lär av varandra och som är öppna för att ta tillvara på din utveckling hos företaget. Som förmån erbjuds bland annat ett generöst friskvårdsbidrag.

Publiceringsdatum
2016-06-30

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansökningslänken. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar denna väg. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Maurell på tfn 08-402 74 11.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-11
Ange följande referens när du ansöker: 5671
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Maurell 08- 402 74 11 jessica.maurell@manpower.se

Företag
Manpower AB

Adress
Manpower AB
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2933520

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Manpower AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Manpower AB: