Ledigt deltidsjobb som receptionist i Stockholm
Manpower / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Älskar du att möta människor dagligen och brinner för att ge god service? Till vår uthyrningsverksamhet söker vi dig som vill jobba som receptionist på deltid i Stockholmsområdet. Detta är en bra chans att kombinera jobb på eftermiddagen med deltidsstudier eller studier på distans. Det passar även dig som vill kombinera jobb med annat deltidsjobb eller fritidssysselsättning!
Hur är företaget där du kommer att jobba?
Du kommer att jobba på ett utvalt företag inom någon av följande branscher som vi samarbetar med: modeindustrin, bank & finans, IT- och telekombranschen, statlig myndighet med mera. Det kan vara både större internationella företag med stora möjligheter likväl som mindre företag med familjär stämning.
Vad innebär tjänsten?
Du kommer fungera som spindeln i nätet och vara ansiktet utåt! Din roll som receptionist är viktig eftersom den binder samman verksamheten. Receptionen är en viktig knytpunkt dit alla i företaget någon gång vänder sig för att få hjälp. Som kund och besökare är det här man får det första intrycket av företaget och som receptionist bidrar du till att ge en positiv bild och upplevelse.
Tjänsten innebär att du jobbar 50% där arbetstiderna är förlagda måndag-fredag på eftermiddagar. Du jobbar 4-5 timmar per dag mellan kl 13.00-18.00.
Du blir placerad hos ett företag i Stockholmsområdet, i dagsläget finns inget slutdatum. Start sker omgående.
Vad gör en receptionist?
• Tar emot besökare
• Hanterar inkommande och utgående post
• Ansvarar för att det är rent och snyggt vid allmänna utrymmen såsom kök, konferensrum.
• Mötesbokningar, lunchbeställningar, beställning av kontorsmaterial
• Enklare administration såsom scanning av fakturor, passerkortshantering
Vad måste jag uppfylla innan jag börjar som receptionist?
• Du har en avslutad gymnasieutbildning, gärna inom handel och administration
• Du kan börja omgående och jobba måndag-fredag mellan kl 13.00-18.00. En sysselsättningsgrad på ca 50%
• Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom serviceyrket.
• Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Din datorvana är mycket bra och du är van vid att hantera samtliga program i Microsoft Office
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som receptionist.
Vilka personliga egenskaper är viktiga?
Som person är du pigg, glad och alert. Du gillar att träffa människor och att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Krävs det så kavlar du givetvis upp ärmarna och hugger i.
Hur söker jag jobbet?
Är du den vi söker? Sök tjänsten via ansökningsknappen. Registrera ditt CV via
www.manpower.se . Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande, därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.
Har du frågor kring tjänsten?
1. Få svar snabbast genom att maila mig på
2. Du kan även nå oss på Talent center via telefon 08-452 33 10
För tekniska frågor angående din ansökan vänligen kontakta Manpowers Webbsupport på 020-26 51 00.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vad kan ni erbjuda mig?
• Möjlighet att skaffa ovärderlig arbetslivserfarenhet för din fortsatta yrkeskarriär samt ett värdefullt kontaktnät.
• En personlig konsultchef som du har löpande kontakt med under tiden du är uthyrd till kund
• Anställning enligt kollektivavtal med Unionen
• Friskvårdsbidrag
För fler jobbtips, gilla oss på Facebook!
Varaktighet, arbetstid
Deltid Temporary
Publiceringsdatum2016-02-09ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-08
Ange följande referens när du ansöker: 1016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Alfström
johanna.alfstrom@manpower.seFöretagManpower
AdressManpower
11181
11181 0180
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2660557
Observera att sista ansökningsdag har passerat.