Lediga jobb som handläggare hos Kronofogden i Karlstad

Experis AB / Ekonomiassistentjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kristinehamn eller i hela Sverige

Är du en noggrann person som trivs när tempot är högt? Har du lätt för att ta till dig information och är van vid att jobba med siffror? Är du sugen på ett utmanande, utredande och omväxlande arbete? Då har vi jobbet för dig! Just nu söker vi handläggare till Kronofogden i Karlstad. Som handläggare ansvarar du för det som betalas in till myndigheten. Låter detta intressant? Tveka inte - sök redan idag!

Som handläggare är du en viktig kugge i hjulet för verksamheten. Du har även en opartisk roll i samhället då det är Kronofogdens uppgift att se till att den som har pengar att fordra ska få hjälp att driva in dem och samtidigt se till att den som har en skuld att betala ska få stöd och vägledning för att reda ut sin situation. Det är ofta både utmanande och givande!

Det är ett omväxlande arbete där du jobbar mycket med utredande arbete. Du registrerar, fördelar och redovisar det som betalas in till myndigheten Kontakt över telefon, såväl internt som externt, förekommer.

Man jobbar teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i ett team som har ansvar för resultat, planering och fördelning av arbetet.

Detta är en tidsbegränsad anställning på 4 månader med start omgående. För rätt person finns goda chanser till förlängning. Arbetstiderna är kontorstid måndag-fredag. Kronofogden tillämpar flextid.

Du kommer att bli anställd av Manpower och uthyrd till Kronofogden.

Vad förväntas av mig?

* Du kan starta omgående
* Du kan jobba heltid i minst fyra månader
* Du har en fullständig gymnasieexamen
* Vi ser helst att du har eftergymnasial utbildning från universitet/högskola eller motsvarande inom ekonomi, juridik eller samhällsvetenskapliga ämnen.
* Du har god datavana och har arbetat administrativt tidigare och har erfarenhet av att arbetat med siffror.

Vilka personliga egenskaper är viktiga?

* Du har en god analytisk förmåga
* Du är en problemlösare med servicekänsla som gillar att åstadkomma resultat
* Du klarar av att vara noggrann även i ett högt arbetstempo
* Du är bra på att prioritera i ditt arbete, är flexibel och har en god samarbetsförmåga
* Du har en god kommunikationsförmåga, såväl i tal som skrift

Notera att det är ett obligatoriskt test kopplat till annonsen som ska göras i samband med att du skickar din ansökan. Detta är avgörande för att du ska vara aktuell i processen. Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020- 26 51 00.

Ansökan sker genom att du registrerar dig på www.manpower.se och kopplar din ansökan till aktuell tjänst. Eventuella frågor besvaras av konsultchef Sofie Petersson tel 054-22 18 85 eller

Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Publiceringsdatum
2017-04-04

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-13
Ange följande referens när du ansöker: 19780
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofie Petersson Sofie.Petersson@manpower.se

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
65225
65225 1780

Kontorsadress
Järnvägsgatan 6

Jobbnummer
3416849

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: