Lärare Rörelse- och drama, 30% Kristinaskolan, Härnösand
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Kristinaskolan / Grundskollärarjobb / Härnösand
2021-06-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lärare Rörelse- och drama, 30% Kristinaskolan, Härnösand" (publicerad 2022-05-30) ⬅️
Visa alla grundskollärarjobb i Härnösand,
Mark,
Kramfors,
Timrå,
Sundsvall eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Kristinaskolan i Härnösand Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning - oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.
Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på
www.spsm.se/ledigajobbKristinaskolan i Härnösand är en specialskola för elever som är döva eller har en hörselnedsättning. Upptagningsområdet för skolan är från Gävleborgs län i söder till Norrbottens län i norr. Kommunikationen i verksamheten sker både på svenskt teckenspråk och talad svenska
Skolan har verksamhet från förskoleklass till årskurs 10. En del av skolans elever bor på elevhem. Vi har elever på deltid, som kommer till oss som ett komplement till sin ordinarie skolgång på hemorten. Vi ansvarar också för utbildning i teckenspråk för barn och ungdomar som har föräldrar eller syskon som är döva eller har en hörselnedsättning
Publiceringsdatum2021-06-17ArbetsuppgifterSom lärare i Rörelse och drama och i arbetet i skolans verksamhet med elever som tillhör särskolans målgrupp ansvarar du för och kommer bland annat att arbeta med att anpassa och utforma undervisningen i överensstämmelse med läroplaner, ämnesplaner, kursplaner och kunskapskrav. Du arbetar med att bedöma, dokumentera och att följa upp enskilda elevers behov, utveckling och lärande i en digital lärplattform. Du utvecklar elevens förmåga till kritiskt och konstruktivt tänkande och skapar möjligheter för eleven att kunna reflektera kring sitt lärande och utveckling individuellt och i grupp. Du samarbetar med kollegor och elevernas föräldrar.
Ditt arbete innebär både självständiga uppgifter och arbetsuppgifter som görs i samarbete med andra. Du utvärderar både din egen och andras insats som en del i lärandet och en del i utvecklingen av utbildningen.
Du är en viktig del i att skapa en trygg lärandemiljö som grundar sig på ömsesidig respekt och samarbete. Du har ansvar för att de styrdokument och handlingsplaner som ska främja elevens trygghet och studiero efterlevs. Du deltar också i skolans kontakter med samhället i övrigt och samarbetar med kollegor när det finns behov av stöd från en annan lärare eller yrkesgrupp med specialkompetens.
I din roll som lärare i Rörelse och-drama tar du ansvar för ditt lärande och din yrkesutveckling utifrån verksamhetens krav och behov. Du tillägnar dig aktuellt forsknings- och utvecklingsarbete.
KvalifikationerFör att arbeta som lärare i Rörelse-och drama ska du:
• ha utbildning för att undervisa i Rörelse-och drama, vara utbildad teaterpedagog eller annan likvärdig utbildning.
• kunna utifrån gällande styrdokument, genomföra en inspirerande undervisning utifrån elevernas behov och förutsättningar, ge eleven bästa möjliga förutsättningar att uppnå målen i sitt lärande.
• kunna välja alternativa, anpassade och kompletterande pedagogiska strategier utifrån eleverna individuella behov och förutsättningar.
Meriterande:
• ha erfarenhet av pedagogiskt arbete med barn och ungdomar i specialskolan.
• ha arbetat med elever i behov av särskilt stöd.
• kunna använda it och media i undervisningen för elevens utveckling och lärande i grupp och individuellt.
• ha goda kunskaper och färdigheter i att kommunicera på svenskt teckenspråk
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
Som person har du en god kommunikativ förmåga och är trygg i dig själv. Du är strukturerad och analyserande. Du är självständig och kan samarbeta med andra.
Du är flexibel och kan snabbt anpassa dig till verksamhetens olika situationer och behov
ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Deltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2021-08-16 Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas, upphör: 2022-06-12 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-07-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSpecialpedagogiska skolmyndigheten, Kristinaskolan
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2 STO-2021/836".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Specialpedagogiska Skolmyndigheten (org.nr 202100-5745)
Arbetsplats Specialpedagogiska skolmyndigheten, Kristinaskolan
Jobbnummer 5816301
Observera att sista ansökningsdag har passerat.