Kyrkhedens skola söker administratör/IKT-strateg. (Vikariat 1 år)
Hagfors Kommun / Skolassistentjobb / Hagfors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla skolassistentjobb i Hagfors,
Munkfors,
Sunne,
Torsby,
Filipstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hagfors Kommun i Hagfors,
Kil,
Hammarö,
Säffle,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige ARBETSUPPGIFTER OCH KVALIFIKATIONER
Som IKT-strateg (Information, Kommunikation och teknik) ansvarar du för skolans tekniska utrustning och du är även en del av den pedagogiska planeringen tillsammans med pedagogerna på skolan för just de tekniska delarna. I samverkan och dialog med rektorer ansvarar du för skolans expedition och är en del av vårt ansikte utåt mot framförallt vårdnadshavare men också myndigheter.
Parallellt med detta uppdrag arbetar du som grundskoleadministratör på Kyrkhedens skola 50 % av din tjänst. I tjänsten som grundskoleadministratör ingår administration av ekonomi och personal, vikarieanskaffning samt att vara behjälplig till elever, vårdnadshavare och personal mm.
Vi söker dig som är strukturerad, noggrann, flexibel, lugn och stresstålig. Du fungerar väl i sociala sammanhang, är lyhörd och har lätt att samarbeta och kommunicera med andra. Vi ser att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Det här är en tjänst för dig som tycker om att arbeta självständigt men gillar att samarbeta och trivs när du har flera arbetsuppgifter på gång! Du är lösningsorienterad och kan prioritera dina arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov.
Du har erfarenhet av att ta emot och besvara frågor samt hantera synpunkter från allmänheten och andra aktörer. Det är viktigt att du kan tolka och tillämpa gällande lagar och avtal inom berörda områden och du bör även ha goda IT-kunskaper. Kunskaper kring administration och handläggning inom offentlig sektor. Vana av att arbeta med datasystem som Procapita ser vi som meriterande. Det är också meriterande om du är van att arbeta i sociala medier och Google G-suite. För att trivas och fungera väl i rollen som IKT-strateg/skoladministratör behöver du vara kundorienterad och trivas med ett högt arbetstempo med varierande arbetsuppgifter. Du behöver ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på ett tydligt och korrekt sätt. Du behöver klara samtal på engelska och även att skriva enklare texter på engelska eftersom vi har många föräldrar som inte pratar svenska.
För att jobba hos oss i den här tjänsten behöver du ha körkort med förarbehörighet B.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Enligt skollagen (2010:800) krävs ett registerutdrag från Rikspolisstyrelsen belastningsregister för att arbeta inom förskoleverksamhet, skola eller barnomsorg. Blankett finns på Rikspolisstyrelsens webbplats.
ARBETSPLATS Kyrkhedens skola, Hagfors kommun
Hagfors kommun erbjuder dig stora möjligheter till balans i livet. Du kan göra karriär och samtidigt njuta av ett gôtt liv med livskvalitet. Här finns ett modigt fôlk med framåtanda som uppskattar kombinationen av den lilla stadens potential och närheten till en storslagen natur.
Vårt handlingskraftiga näringsliv stärker kommunen och sätter Hagfors på kartan internationellt. Den lokala flygplatsen gör att det är nära till Stockholm och resten av världen, vilket skapar möjligheter i både jobbet och privatlivet.
Här hjälps vi åt att skapa ett rikt liv och tillsammans möjliggör vi en attraktiv kommun. Läs mer om arbetet i Hagforsstrategin.
LÖN
Vi tillämpar individuell lönesättning, ange löneanspråk.
FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Nås via kommunens växel 0563-185 00
ÖVRIGT
Vi har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Ersättning Ange löneanspråk
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hagfors kommun (org.nr 212000-1884)
Kontakt Rektor
Daniel Sohl
daniel.sohl@edu.hagfors.se 0563-540 701 Jobbnummer 8146887
Observera att sista ansökningsdag har passerat.