Kvalitetssamordnare på Förvaltningen för Arbete och lärande
Alvesta Kommun / Organisationsutvecklarjobb / Alvesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Alvesta,
Växjö,
Hylte,
Uppvidinge,
Ljungby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alvesta Kommun i Alvesta Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
• Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
• Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar
Förvaltningen för arbete och lärande är indelad i fem avdelningar; Avdelningen Vuxen, Avdelningen Barn och familj, Avdelningen Ekonomiskt bistånd, Arbetsmarknadsavdelningen och Allbo-lärcenter samt finns personal i stabsfunktion som arbetar förvaltningsövergripande.
Inom staben arbetar en nämndsekreterare, en systemansvarig, två administratörer/
receptionsansvariga samt kvalitetssamordnare. Inom staben arbetar även förvaltningsekonomen, som är anställd av kommunledningskontoret men som har sin arbetsplats på FAL kontor. Staben har förvaltningschefen som chef.
Inom Avdelning Allbo lärcenter finns även stabspersonal, som arbetar mot utbildnings- och kunskapsområdena.
Publiceringsdatum2019-06-11ArbetsuppgifterDu kommer att arbeta med kvalitetsarbete för socialtjänsten som synpunkter & klagomålshantering, Avvikelser och Lex Sarah. Bistå avdelningarna med framtagande av riktlinjer och rutiner för arbetet. Utveckla och arbeta med ledningssystemet samt kvalitetsredovisning/ uppföljning som Öppna jämförelser, Kolada, KKiK med flera. Utföra verksamhetstillsyn och egenkontroll-/ kvalitetsuppföljning med avdelningscheferna. I tjänsten ingår att vara den som håller i att skriva mål och verksamhetsplan, skriva del- och helårsrapporter/redovisningar tillsammans med förvaltningschef och ekonom. Ansvarig för förvaltningens lagkravsbevakning. Viss del av tjänsten innebär att skriva utredningar och administrera projekt.
KvalifikationerDu har en akademisk examen med socialrätt. Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta i kommun och kvalitetsarbete som de tjänsten innehåller. Du är väl förtrogen med de lagar som omfattar kvalitetsarbetet som SoL, LVU, LVM, familjerätt och gärna LSS. Som person är du självständig och har en god förmåga att planera, genomföra och slutföra dina arbetsuppgifter. Du har en hög samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i och med olika yrkesgrupper, där du som kvalitetssamordnare ofta behöver ta en ledande roll för att driva processer och utvecklingsarbete.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi förutsätter att Du är en trygg person med god personlig mognad samt att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du förväntas ha fallenhet att samarbeta med kollegor samt andra interna och externa aktörer. Vi söker en person som kan bidra till jämställt bemötande samt bidrar till att skapa en inkluderande miljö på sin arbetsplats.
Är Du den vi söker, kan vi erbjuda Dig en arbetsgrupp med engagerade och kompetenta kollegor, vid en arbetsplats med höga ambitioner när det gäller kvalitet, organisation och resultat.
ÖVRIGT
Vi undanber oss alla annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kan komma att ske löpande under rekryteringsprocessen.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-25
Ange följande referens när du ansöker: A885495/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGunilla Kaij Bevheden
gunilla.kaij.bevheden@alvesta.se 0472-153 00
FöretagAlvesta kommun
AdressAlvesta kommun
Centralplan 1
34280 Alvesta
KontorsadressCentralplan 1 34280 Alvesta
Jobbnummer 4825897
Observera att sista ansökningsdag har passerat.