Kvalitetsansvarig till skadeavdelningen
Länsförsäkringar / Administratörsjobb / Vänersborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Vänersborg,
Trollhättan,
Essunga,
Grästorp,
Uddevalla eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Länsförsäkringar i Vänersborg,
Alingsås,
Göteborg,
Borås,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Beskrivning
För att kunna möta ökade krav på kvalitet, regelefterlevnad och uppföljning behöver vi rekrytera en kvalitetsansvarig till vår skadeavdelning. I rollen som kvalitetsansvarig deltar du i, implementerar och följer upp projekt för avdelningens räkning. Du förbereder rapportering rörande kvalitets- och regelverksfrågor för avdelningen och är även revisionsansvarig för såväl intern som extern revision. Du stöttar skadegruppcheferna med uppföljning och analys inom ditt ansvarsområde. Du ingår i skadeledningen och rapporterar till skadechefen.
Arbetsuppgifter
• Ansvara för och vara en del av skadeenheternas löpande processarbete samt bedriva arbetet enligt gällande dokument, processer och arbetsinstruktioner
• Ansvara för avdelningens årliga planering av löpande kontroller
• Utföra löpande skaderevision och beslutade interna kontroller samt återrapportering av dessa till ansvariga chefer
• Ansvara för uppdatering av processer och rutiner
• Ansvara för uppdateringar av standardbrev i våra system
• Följa upp skadeverksamheten ur ett effektivitets- och kvalitetsperspektiv och månatligen sammanställa rapport till berörda parter
• Löpande samarbeta med riskcontroller, compliance samt interna och externa revisorer
• Förbereda arbete och deltagande vid avdelningens risk- och kvalitetsråd
• Leda projekt kring uppföljning och utveckling
• Vara IT-ansvarig för skadeverksamheten samt ansvara för skanning- och kanalfrågor
• Tabellansvarig för fordonsskador och sakskador privat samt vara behörighetsansvarig för SOS-extranet och glaskontroll
• Utföra administrativa uppdrag
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en högskoleexamen inom för tjänsten relevant område alternativt flerårig erfarenhet inom liknande arbete. Meriterande är kunskaper och erfarenheter från försäkring och då i synnerhet från skadeverksamhet. Vi värderar också utbildning och erfarenhet av projektledning, kvalitetsarbete och revisionsarbete. Vana att skriva och presentera rapporter är värdefullt liksom att du har goda IT-kunskaper. Tjänsten kräver körkort då resor till de olika kontoren i länet förekommer. Goda kommunikativa färdigheter är en förutsättning.
Personliga egenskaper
För att lyckas i denna roll behöver du ha en god analytisk förmåga och kapacitet att hantera mycket information och att hålla flera projekt i gång samtidigt. Att kunna strukturera och planera ditt arbete är helt avgörande liksom att vara noggrann och uthållig när så krävs. För att nå framgång behöver du även ha en social förmåga som hjälper dig att skapa goda relationer och gott samarbete med berörda personer. Vi finns till för våra kunder och att förstå vår affär och kunna sätta det vardagliga arbetet i ett kundperspektiv är viktigt för att göra rätt avvägningar och prioriteringar.
Villkor
Tjänsten är tillsvidare och heltid med placering på huvudkontoret i Vänersborg. Vi tillämpar provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Kontaktpersoner:
Rekryterande chef: David Låstberg, telefon: 0521-27 32 85
HR-ansvarig rekrytering: Roger Rönnerhag, telefon: 0521-27 30 26
Facklig representant, FTF: Ann-Christin Öhling: telefon: 0521-27 30 10
ANSÖK HÄR!
https://lfb04-jobs.sabacloud.com/Saba/Web_spf/EU2PRD0058/jobs-jobs/career/signin/LOGIN?successUrl=%2FSaba%2FWeb_spf%2FEU2PRD0058%2Fjobs-jobs%2Fcareer%2Fapplyjob%2Fjobrq000000000002360Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-03-09ErsättningMånadslön
Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRoger Rönnerhag
FöretagLänsförsäkringar
AdressLänsförsäkringar
1107
46228 Vänersborg
Kontorsadress1107
Jobbnummer 4011669
Observera att sista ansökningsdag har passerat.