Kvalificerat extrajobb som KYC/AML specialist på Svea Bank
Svea Bank AB / Backofficejobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla backofficejobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svea Bank AB i Solna,
Stockholm,
Falun,
Uppvidinge,
Göteborg eller i
hela Sverige Är du en noggrann och administrativt lagd person som drivs av att arbeta självständigt, med analytiskt och riskbaserat arbete? I rollen som KYC/AML specialist kommer du jobba med att motverka penningtvätt och annan finansiell brottslighet.
Om rollen
Rollen som KYC/AML specialist hos oss är i första hand en administrativ roll där du ansvarar för att inhämta och dokumentera information som är nödvändig för att Svea ska kunna tillhandahålla våra produkter och tjänster till marknaden i enlighet med rådande regler och riktlinjer avseende kundkännedom och penningtvätt. Ditt arbete innebär en omfattande kundkontakt, du kommer bl.a. skicka ut och ta emot blanketter och dokument, inhämta och analysera information som inhämtats från kund via interna och/eller externa källor och sammanställa detta för vidare bedömning.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Kontakta kunder och begära in information
• Paketera och sammanställa informationen för att presentera den för vidare bedömning
• Föra en dialog med kollegor och kunder för att säkerställa att all information som krävs för en djupgående analys av kunder finns tillgänglig
Arbetet sker på plats på Sveas kontor i Solna, heltid över sommaren och deltid under hösten, minst 2 halvdagar per vecka.
Vem söker vi?
Troligtvis studerar du på Universitet/Högskola, kanske med inriktning mot ekonomi eller juridik. I den här rollen är det viktigt att du är ansvarsfull samt har hög integritet och förståelse för vad det innebär att arbeta med sekretessbelagd information. Vidare är du noggrann, metodisk, ordningsam och har lätt för att sätta upp en struktur för ditt arbete. Att kunna analysera den information du har framför dig och förstå vad som saknas eller hur saker korrelerar är mycket positivt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska, och har en god kommunikativ förmåga.
Om Svea Bank
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.
Publiceringsdatum2024-03-25Så ansöker duVi tar inte emot ansökningar via mail utan ber dig att söka via den här annonsen.
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till Sanna Löfgren på
sanna.lofgren@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag!
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Svea Bank AB (org.nr 556158-7634)
Arbetsplats Svea
Kontakt Ellen Hallengren
ellen.hallengren@svea.com 0760001866 Jobbnummer 8565270
Observera att sista ansökningsdag har passerat.