Kvalificerad handläggare fokus ledningsstöd
Åklagarmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
2025-03-28
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Sollentuna,
Uppsala eller i
hela Sverige Anställningen är placerad på Riksenheten för internationell och organiserad brottslighet med placeringsort i Stockholm.
I denna roll som kvalificerad handläggare kommer du i första hand att:
biträda kammarledningen med administrativa arbetsuppgifter, som t ex bokningar av möten, beställningar, resebokningar, posthantering, diarieföring
ansvara för och ta initiativ till administrativa rutiner som att t ex, uppdatera administrativa styrdokument, ta fram checklistor m.m.
övriga arbetsuppgifter som t ex schema/jourläggning, föra protokoll vid vissa möten, var behjälplig vid rekryteringar på kammaren (boka tid för intervjuer, boka lokal m.m.)
ansvara för vissa lokalfrågor, inköp etc.
hantera nya och befintliga avtal
utföra arbetsuppgifter som fördelas från administrativ chef
Utöver detta ingår att vid behov utföra sedvanliga arbetsuppgifter som åligger en kvalificerad handläggare på en åklagarkammare som t.ex. att ge åklagare administrativt stöd, kontrollera, bedöma och registrera inkomna ärenden, bereda ärenden, utföra allmänna kontorsuppgifter och vara kontakten utåt och ge service till allmänheten och andra myndigheter.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som
har gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
har skicklighet som motsvarar flera års väl vitsordat arbete med administrativa arbetsuppgifter som Åklagarmyndigheten bedömer relevant
har erfarenhet av arbete i it-miljö och med digitala verktyg inom administration, telefoni, möten m.m.
har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Som person vill vi att du
är mycket serviceinriktad och trivs i en koordinerande roll
är initiativtagande, självständig och ansvarstagande
är noggrann, strukturerad och följer förhållningsregler och rutiner som finns
är stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög
har lätt för att samarbeta och har ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning
ha god kommunikationsförmåga.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Det är meriterande med
erfarenhet av arbete inom rättsväsendet
eftergymnasial utbildning t.ex. inom ekonomi eller juridik.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll.
Åklagarmyndigheten är en beredskapsmyndighet. Vid en anställning kan du komma att krigsplaceras på Åklagarmyndigheten. Läs mer under Jobba hos oss .
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Vi ser gärna att du skickar in din ansökan på svenska.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi 2 200 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.
Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Ansök redan i dag!
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Åklagarmyndigheten (org.nr 202100-0084),
http://www.aklagare.se Kontakt Ann-Sofie Adolfsson, administrativ chef
010-562 71 19 Jobbnummer 9250427