Kvalificerad handläggare av tillsyns- och ansökningsärenden
Stockholms Stad:Utveckling och samordning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Utveckling och samordning i Stockholm En annons från Stockholms stad.
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - Stockholm är möjligheternas stad. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Enheten för förskolesamordning ansvarar för tillsyn av ca 450 fristående förskolor och ca 270 anordnare av enskilt driven pedagogisk omsorg. Därutöver ansvarar enheten för ansökan om godkännande för fristående förskolor/pedagogisk omsorg, utvärdering av kommunal förskoleverksamhet, verksamhetsstöd för fristående förskolor samt stadsövergripande samordningsfrågor och utvecklingsinsatser inom förskoleområdet.
1 plats(er).- Handlägga tillsynsärenden gällande fristående förskolor och enskilt driven pedagogisk omsorg.
• Handlägga ansökningsärenden gällande fristående förskolor och enskilt driven pedagogisk omsorg.
• Leda utvecklingsprojekt inom enheten.
• Genomföra övriga tillkommande arbetsuppgifter inom ramen för enhetens samlade uppdrag.
Du har en akademisk examen inom i första hand statsvetenskap eller juridik. Du har god förmåga att göra självständiga utredningar och bedömningar samt analyser från olika perspektiv.
Du ska ha erfarenhet från handläggning av tillsynsfrågor och av juridiska processer, t.ex. överklaganden av beslut. Det är även meriterande om du har god kännedom om lagstiftningen inom förskole- eller skolområdet.
Det är också meriterande om du har erfarenhet som projektledare för större utvecklingsprojekt.
Du ska ha en god förmåga att analysera, att se samband, och dra slutsatser av omfattande material. Du ska också ha en mycket god förmåga att på ett förtroendefullt sätt samarbeta i såväl mindre som större grupperingar och att du även kan arbeta uthålligt och noggrant på egen hand.
Du har en akademisk examen inom i första hand statsvetenskap eller juridik. Du har god förmåga att göra självständiga utredningar och bedömningar samt analyser från olika perspektiv.
Du ska ha erfarenhet från handläggning av tillsynsfrågor och av juridiska processer, t.ex. överklaganden av beslut. Det är även meriterande om du har god kännedom om lagstiftningen inom förskole- eller skolområdet.
Det är också meriterande om du har erfarenhet som projektledare för större utvecklingsprojekt.
Du ska ha en god förmåga att analysera, att se samband, och dra slutsatser av omfattande material. Du ska också ha en mycket god förmåga att på ett förtroendefullt sätt samarbeta i såväl mindre som större grupperingar och att du även kan arbeta uthålligt och noggrant på egen hand.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Varaktighet: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid.
Vi undanbeder oss kontakt från säljare avseende rekryterings- och annonseringstjänster.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Stefan Larsson Lindmark,08-50833990
Behiye Arikan, Vision, 076-12 40 782,
vision.sektion40.utbildning@stockholm.se (facklig)
Johan Törnroth, Lärarförbundet, 618 13 64,
la.stockholm@lararforbundet.se (facklig)
Ragnar Sjölander, Lärarnas Riksförbund, 508 42 300,
stockholm@lr.se (facklig)
Lars Lindgren, Sveriges skolledarförbund, 08-508 40 622,
lasse.lindgren@stockholm.se (facklig)
Tibor Muhi, SACO, 070-090 44 48,
tibor.muhi@stockholm.se (facklig)
Publiceringsdatum2015-02-02Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-23
Ansökan skickas till:
Utveckling och samordning
Ange följande referens när du ansöker: A30730
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStefan Larsson Lindmark
FöretagStockholms Stad:Utveckling och samordning
AdressStockholms Stad:Utveckling och samordning
Tillhandahållaravdelningen
11220 Stockholm
Kontorsadress Jobbnummer 2151007
Observera att sista ansökningsdag har passerat.