Kvalificerad fakturahandläggare till Östermalms stadsdelsförvalt

Stockholms stad, Äldreomsorg / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Äldreomsorg i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Äldreomsorgens biståndsenhet svarar för myndighetsutövning för personer som är 65 år och äldre, utifrån socialtjänstlagen (SoL), lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt lagen om riksfärdtjänst. Enheten ger bistånd till hemtjänst, vård- och omsorgsboende, servicehus, ledsagarservice, avlösning i hemmet, dagverksamhet, hemvårdsbidrag och riksfärdtjänst. Ansökningar om färdtjänst utreds och förslag till beslut ges till landstingets färdtjänstnämnd.

Äldreomsorgen är organiserad i en beställar- respektive utförarorganisation. Tjänsten som fakturahandläggare finns inom enheten för biståndsbedömning som utgör äldreomsorgens beställarenhet. Enheten har i uppdrag att utifrån gällande sociallagstiftning svara för myndighetsutövning och beställning inom verksamhetsområdet för personer över 65 år. Totalt omfattas ca 2700 över 65 år av kommunal vård och omsorg inom stadsdelen Östermalm.

På enheten arbetar 27 biståndsbedömare, en fakturahandläggare, en administrativ assistent, en kö- och arkivhandläggare, en anhörigkonsulent, en Paraplysamordnare, två biträdande enhetschefer och en enhetschef.

Publiceringsdatum
2015-12-14

Arbetsuppgifter
Tjänsten som fakturahandläggare innebär att du kontrollerar, konterar och fördelar kostnader av leverantörsfakturor i Agresso-systemet. Fakturorna består i huvudsak av fakturor från hemtjänstföretag och särskilda boenden. Arbetet innebär även att du utbildar och handleder biståndshandläggarna i Agresso.

Du samverkar med Paraplysamordnaren och gör avstämningar i Agresso gentemot Paraplyt (Stockholm stads utrednings- och dokumentationssystem). Du har regelbunden kontakt förvaltningens ekonomienhet och våra utförare. Arbetet är mycket självständigt. Givetvis har du tidsramar att följa men för övrigt planerar du ditt arbete själv.

Kvalifikationer
• Du ska ha lägst gymnasieexamen och gärna med inriktning mot ekonomi
• Du ska ha erfarenhet av systemen Agresso och Paraplyet
• Du ska ha mycket goda kunskaper i Excel
• Du ska ha minst 3 års arbetslivserfarenhet
• Du ska ha goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt.

Vid intervjun lägger vi stor vikt vid följande kompetenser:

Du har erfarenhet och förståelse för arbete i en politiskt styrd organisation. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt ser till hela verksamhetens bästa. Du tar ansvar för din uppgift och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt ser till hela verksamhetens bästa. Du ansvara för din uppgift och är strukturerad och noggrann. Du har förmågan att självständigt planera och organisera arbetet på ett effektivt sätt.

Du är trygg, stabil och har god självinsikt. Du är motiverad och arbetar på tills resultat är uppnådda. Du sammarbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi tar endast emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg.

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Vi har tagit ställning till val av rekryteringskanaler och använder oss endast av upphandlade leverantörer. All kontakt från annons- och rekryteringssäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. . Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ersättning
Månadslön .

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-30
Ange följande referens när du ansöker: A38011
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna de Verdier, HR-konsult 08-508 117 26 anna.de.verdier@stockholm.se
Birgitta Charlez, Enhetschef birgitta.charlez@stockholm.se

Facklig kontakt
Rolf Nyström, Vision 08-508 086 73 rolf.nystrom@stockholm.se

Företag
Stockholms stad, Äldreomsorg

Adress
Stockholms stad, Äldreomsorg
Box 24156
10451 Stockholm

Kontorsadress
Karlavägen 104 10451 Stockholm

Jobbnummer
2574394

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Äldreomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Äldreomsorg: