Kvalificerad ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra
2Complete AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos 2Complete AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Dina arbetsuppgifter
För rekrytering till kund söker vi nu en ekonomiassistent med huvudansvar för kundreskontra med krav- och inkassohantering.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara följande:
• Ansvara för administrationen av kundreskontra med krav- och inkassohantering
• Genomföra kreditbedömningar
• Hantera nettingprocessen (kund/leverantörsfakturor)
• Hantering av provisioner
• Återdebiteringar och kundinbetalningar
• Bokningar och kontoavstämningar i bokslutsarbetet
• Löpande dokumentera och uppdatera processer och rutiner inom ansvarsområdet
• Delta i avdelningens job rotation
• Stötta i bokslutsarbetet
• Back- up inom den löpande redovisningen
Arbetets omfattning: Heltid, mån - fre.
Om företaget
Vår kund verkar inom bilbranschen. Mer information om kundföretaget ges vid en eventuell intervju.
Din profil
Kompetenskrav: För att lyckas i rollen som ekonomiassistent ser vi gärna att du har 3-5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent och goda kunskaper i krav- och inkassohantering. Du har tidigare arbetat med kundreskontra och varit behjälplig vid bokslutsarbete. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är önskvärt.
Personliga egenskaper: För att trivas hos vår kund bör du vara en driven person som tycker om att skapa god stämning på arbetsplatsen. Du är positiv, initiativtagande, glad och är van att arbeta proaktivt och strukturerat.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 070-942 59 95 alt.
margareta.meek@2complete.se Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-09-18ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-30
Ange följande referens när du ansöker: 1074
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMargareta Meek
margareta.meek@2complete.se 084454344
Företag2Complete AB
Adress2Complete AB
Sveavägen 33
11134 Stockholm
KontorsadressSveavägen 33
Jobbnummer 3704638
Observera att sista ansökningsdag har passerat.