Kvalificerad ekonomiassistent i Jeeves
Xtra Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Xtra Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Xtra Sverige AB
Publiceringsdatum2012-04-18Om företagetÄr du en duktig ekonomiassistent, på jakt efter nya utmaningar?
Xtra Office bemannar och rekryterar tjänster inom Ekonomi, Administration och Service.
Om företagetTill vår kunds ekonomiavdelning söker vi nu en kvalificerad ekonomiassistent som skall ansvara för leverantörsreskontran. Din placering kommer att vara på kontoret i Västra Frölunda.
ArbetsuppgifterI din roll som ekonomiassistent ansvarar du för leverantörsreskontran och är support gällande reskontra gentemot andra avdelningar. Du kommer också arbeta med anläggningsregister, avskrivningar, koncernavstämningar (för att minska mismatches vid månadsbokslut), koncernnetting var tredje månad (netta av skulder och fodringar mellan bolagen), periodiseringar samt ansvara för nyss nämnda delar vid månadsbokslut. Du kommer även arbeta i ytterligare ett av koncernens bolag med löpande bokföring, avstämningar samt rapportering i Ocra.
Övriga administrativa uppgifter innefattar uppdatering av manualer, attestplan samt e-scanning. Leverantörsbetalningar kan, beroende på din tidigare erfarenhet, komma att ingå i arbetsuppgifterna.
ProfilVi söker dig som arbetat som ekonomiassistent på hög nivå. Du har tidigare erfarenhet av en liknande roll och det är meriterande om du arbetat med leverantörsreskontra i ett större, internationellt bolag. För att passa i denna roll tror vi att du har någon form av ekonomiexamen samt ett par års arbetserfarenhet.
Vårt kundföretag arbetar i Jeeves och det är en stor fördel om du har erfarenhet av att arbeta i detta system. Dina kunskaper i Excel är mycket goda.
Du som söker är öppen, kommunikativ, noggrann och trivs att arbeta i högt tempo. Vidare är du ansvarsfull och van att arbeta i team. I din roll är du prestigelös och hjälper gärna till där du behövs som bäst. Du talar och skriver obehindrat såväl svenska som engelska. Det sistnämnda är koncernspråk.
Tjänsten är en del i vår uthyrningsverksamhet och uppdraget löper under perioden 21 maj till 4 september. Efter avslutat uppdrag finns möjlighet att ta del av nya spännande ekonomiuppdrag genom Xtra Office.
Låter detta som något för dig? Välkommen in med din ansökan på
www.xtra.se!Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-16
Ange följande referens när du ansöker: 1028
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCharlotta Ohlander, 0766-321144
FöretagXtra Sverige AB
AdressXtra Sverige AB
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg
Jobbnummer 1218663
Observera att sista ansökningsdag har passerat.