Kvalificerad avdelningssekreterare till högteknologisk utvecklingsmiljö ...
Selectus Bemanning AB / Assistentjobb / Södertälje
2025-06-30
Visa alla assistentjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Selectus Bemanning AB i Södertälje,
Stockholm,
Örebro,
Linköping eller i
hela Sverige Erfaren Administratör till storkund i Södertälje.
Vi söker nu en erfaren och självgående avdelningssekreterare till ett längre konsultuppdrag inom forskning och utveckling hos ett välrenommerat företag i fordonsindustrin, beläget i Södertälje. Uppdraget innebär att ge administrativt stöd till två sektioner inom organisationen - en roll med stort ansvar och många kontaktytor.
Du kommer att vara en viktig del i det dagliga arbetet, där du stöttar både chefer och teammedlemmar med allt från mötessamordning till dokumenthantering, intern kommunikation och processförbättringar.
Ansvarsområden
• Planering och koordinering av interna och externa möten - inklusive agendahantering, inbjudningar och protokoll. - Administrativt stöd till sektions- och enhetschefer: bokning av resor, mötesrum, fakturahantering m.m. - Ansvar för dokumentation: uppdatering av interna policyer och mallar, arkivering samt underhåll av sektionens hemsidor. - Rapportstöd: samla in data från HR-system, sammanställa presentationer och rapporter. - Budget- och fakturastöd: lägga inköpsordrar och hantera fakturor i Basware. - Administrativ support kring testfordon, processbeskrivningar och rutindokumentation. - Planering och genomförande av interna utbildningar, workshops och event. - Onboarding av nya medarbetare samt koordinering vid besök från andra kontor. - Sprida intern kommunikation och säkerställa att information når rätt målgrupper i tid. - Kontinuerlig utveckling och förbättring av administrativa processer och rutiner. - Ansvar för gemensamma kontorsytor samt upprätthållande av ordningsrutiner.
Din profil Vi söker dig som är: - Strukturerad, noggrann och van att hantera flera parallella uppgifter.
• Självgående och proaktiv - du ser vad som behöver göras och tar initiativ.
• Anpassningsbar och flexibel - trivs i en föränderlig miljö.
• Kommunikativ med god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt på svenska och engelska.
• Van att hantera konfidentiell information med hög integritet.
• Bekväm med olika IT-system och verktyg - meriterande är erfarenhet av Microsoft Office, Basware, SharePoint, Scania Now, Helpdesk, DMS, 3D Experience m.fl.
• Serviceinriktad - du tycker om att stötta andra och bidra till en smidig arbetsvardag.
Omfattning och placering Omfattning: Heltid Arbetssätt: Hybrid - 4 dagar/vecka på plats i Södertälje Start: Enligt överenskommelse. Urval sker löpande. Uppdragets längd: Initial period med mycket goda möjligheter till förlängning. Övrigt: Bakgrundskontroll genomförs innan uppdragets start.
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Selectus Bemanning AB (org.nr 559519-6436),
https://selectus.se Arbetsplats Selectus
Kontakt Verde Efrem
verde.efrem@selectus.se Jobbnummer 9410785